رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون با بیش از ۲۷۵ میلیارد تومان درخواست به بانک‌ها معرفی و ۱۳۰ میلیارد تومان در این بخش جذب شده است.

مجید علیوند رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در معرفی به بانک‌ها ۲۱۷ درصد افزایش ثبت شده که منجر به جذب و خریداری ۱۰۶ دستگاه تراکتور، ۲۶ دستگاه کمباین، ۵۹۶ دستگاه انواع دنباله بند و ادوات کشاورزی و یک دستگاه تجهیزات دام و طیور ابزیان شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۵ میلیارد تومان امسال اعتبارات مکانیزاسیون استان است که برای ۶ ماهه اول ابلاغ شده است، افزود: سهمیه ابلاغی سال گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان بود که ۱۲۰ درصد آن جذب شده‌ است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون در استان ۱.۸۷ اسب بخار در هکتار است.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موجب مصرف بهینه انرژی، بذر و سایر نهاده‌ها می‌شود، اضافه کرد: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.

علیوند با اشاره به اینکه با توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، بخشی از مشکلات حوزه تولید حل خواهد شد، گفت: با افزایش ضریب مکانیزاسیون، استقبال جوانان به فعالیت‌های کشاورزی نیز افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.