کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود جریان های گرم به استان، رکورد دیگری در افزایش دمای امسال خراسان رضوی به ثبت می‌رسد.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: آخرین روز فصل بهار سال جاری با ثبت دمای ۴۵ درجه در شهرستان مه ولات، تاکنون گرمترین روز امسال در خراسان رضوی بوده است که با توجه به نقشه های هواشناسی به احتمال فراوان در روزهای آینده دمای بالاتری در نقاط گرمسیری استان به ثبت برسد.

او افزود: روند افزایشی دما از صبح امروز آغاز شده است که بنا بر تحلیل نقشه های هواشناسی تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و دما را در بیشتر نقاط خراسان رضوی به بالای ۴۰ درجه افزایش می دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین وزش باد نیز پدیده غالب در استان است. این نمود در مناطق بادخیز غربی و جنوبی همراه با خسارت و کاهش دید خواهد بود.

آهنگرزاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۲ و سرخس با ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین بازه زمانی، کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۵ تا ۳۲ درجه را به ثبت رساند.

او تصریح کرد: دمای فعلی مشهد ۳۳ درجه سلسیوس است که امروز در گرمترین ساعات به ۳۶ درجه سلسیوس خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
استان سیستان و بلوچستان از بس هوا گرمه نمیشه یک دقیقه بیرون ایستاد اونوقت 36درجه رو میگن گرم. سیستان و بلوچستان دمای هوا به 60درجه رسیده
Iran (Islamic Republic of)
رضا اززابل
۰۷:۴۱ ۰۷ تير ۱۴۰۲
همیشه شهرهای سوگولی ایران تو دید هستن، چهار روز قبل زابل گرمترین شهر جهان بادمایی بالاتر از 64درجه، اما کسی ندید
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۱:۳۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
دوست عزیز خبر درباره دمای هوا در استان خراسان رضوی است نه کشوری