کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: بهبود وضعیت ساخت مسکن و تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن با تزریق تسهیلات به این حوزه اجرایی خواهد شد.

آقای علی فرنام  گفت: افزایش استطاعت مسکن و توان خرید و ساخت مسکن خود زمینه ساز بهبود عرضه و تقاضا می شود و این اقدام خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد داشت.

به گفته کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، تقویت استطاعت مسکن نقش بسیار موثری در رشد اقتصادی و درآمد خانوارها دارد و از سوی دیگر در حوزه اقتصاد کلان کشور می تواند  اثر گذار باشد؛ بنابراین دولت با برنامه ریزی مناسبی باید بتواند حوزه ساخت و تولید مسکن و در نتیجه خرید مسکن را تقویت کند.

او می گوید: اکنون حوزه تسهیلات خرید مسکن تنها برای دهک های میانی جامعه قابل پرداخت است و طبق گزارش دیوان محاسبات کشور دهک های پایین توان پرداخت اقساط این تسهیلات را  ندارند. در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ویژه برای پروژه های نهضت ملی مسکن در صورت همکاری بانک ها زمینه ساز تسریع در روند ساخت پروژه ها خواهد شد.

فرنام ادامه داد: تسهیلات مسکن باید به صورت هدفمند پرداخت شود و در حوزه ساخت مسکن باید این تسهیلات متناسب با اولویت و غربالگری های مناسب پرداخت شود تا زمنیه ساز تسریع در روند اجرای پروژه ها شود چراکه در حال حاضر افزایش توان تولید مسکن و توزیع عادلانه پرداخت این تسهیلات خود زمینه ساز بهبود و تقویت بازار مسکن خواهد شد.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: تسهیلات ساخت و همچنین تسهیلات خرید مسکن باید در هر دو صورت زمینه ساز افزایش و تقویت قدرت استطاعت خانواده ها و اقشار جامعه شود چراکه بازار اجاره مسکن نیازمند بازنگری و افزایش عرضه وتولید مسکن است.

او گفت: بهبود وضعیت ساخت مسکن و تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن با تزریق تسهیلات به این حوزه اجرایی خواهد شد. تسهیلات مسکن باید به صورت هدفمند پرداخت شود و در حوزه ساخت مسکن باید این تسهیلات متناسب با اولویت و غربالگری های مناسب پرداخت شود تا زمینه ساز تسریع در روند اجرای پروژه ها شود چراکه در حال حاضر افزایش توان تولید مسکن و توزیع عادلانه پرداخت این تسهیلات سبب بهبود و تقویت بازار مسکن خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار