استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با مشارکت سرمایه‌گذار چینی صاحب راه آهن می‌شود.

استاندار با اشاره به طرح پیش بینی شده راه آهن اقلید - یاسوج به گچساران، گفت: با سرمایه گذارانی از کشور چین وارد مذاکره شده ایم و آنان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

سید علی احمدزاده افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ استان در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی ها، پالایشگاه، مراکز نفتی و تولیدات آن ها، برای انتقال این تولیدات، خط آهن نیاز است.

وی ادامه داد: استان ما بدون خطوط ارتباطی ریلی است هر چند طرح های نیمه تمامی از اقلید به یاسوج آغاز شده اما هنوز در ابتدای کار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایده ای جدید برنامه ریزی شده است گفت: قرار است راه آهن استان از گچساران به شرق خوزستان وصل شود و از هندیجان عبور کند و به بندر امام برسد و از طرف غرب بوشهر هم به شهرستان‌های دیلم و گناوه و سپس به بوشهر وصل شود.

احمدزاده اضافه کرد: با عملیاتی شدن این ایده کهگیلویه و بویراحمد و دو استان بوشهر و خوزستان از ثمرات خط آهن بهره‌مند و به یکی از سریع‌ترین مسیر‌های راه آهن کشور تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در دولت نگرش مثبتی ایجاد شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک منطقه میانی در کشور با اجرای راه آهن از بن بست خارج شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امید است این طرح مهم که جزء مطالبات دیرینه این مردم است، در سفر دوم رئیس جمهور به استان کلنگ زنی شود.

راه‌آهن اقلید - یاسوج به طول ۱۷۶ کیلومتر از جمله مهم‌ترین طرح‌های در حال ساخت این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهره‌برداری از آن روند توسعه استان شتاب می‌گیرد.

احداث راه آهن اقلید - یاسوج در سفر اول دولت نهم (سال ۸۹) به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب، ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن تزریق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.