مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از ایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در استان از ابتدای امسال خبر داد.

وحید خداپرست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در استان فارس ایجاد شده است، اظهار کرد: با وجود وجود مشکلات در پارسال حدود ۷۷ هزار اشتغال در این استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت و در پی آن نرخ بیکاری این استان هم پارسال با رکوردی که در ۲ دهه گذشته سابقه نداشته با ۷ و نیم درصد ثبت شد که رتبه هشتم کشور در کاهش نرخ بیکاری به فارس تعلق گرفت.

او ادامه داد: در پی عملکرد مناسب این استان، تعهد اشتغالزایی فارس در امسال افزایش یافت در صورتی که در پارسال هم تعهد این استان رشد ۲ برابری را تجربه کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: تعهد اشتغالزایی امسال فارس ۷ هزار و ۲۰۱ نفر افزایش و به رقم بیش از ۶۶ هزار نفر رشد پیدا کرد و در زمینه افزایش تعهد اشتغال استان‌ها در امسال، فارس بعد از سیستان بلوچستان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با تاکید بر اینکه افزایش تعهد اشتغالزایی فارس در سال پیش رو باید به افزایش اعتبارات استان نیز منجر و در تخصیص اعتبارات ملی فارس به صورت خاص دیده شود، گفت: توجه به حفظ مشاغل موجود نیز یکی از مهمترین مسایل است که باید به آن توجه شود.

خداپرست با اشاره به اینکه بخش خدمات فارس بیش از ۵۰ درصد مشاغل این استان را به خود اختصاص داده است، افزود: در پارسال سهم بخش صنعت در اشتغال اغلب استان‌های کشور کاهشی بوده، اما در فارس روند افزایشی است، اما سهم اشتغال در بخش کشاورزی فارس روند کاهشی داشته است.

او تصریح کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی فارس در پارسال از ۱۹ به حدود ۱۵ درصد تقلیل پیدا کرده است که امیدواریم این مساله در امسال جبران شود.

خداپرست تاکید کرد: مهارت آموزی موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود که با رایزنی با مسئولان بعضی مراکز آموزش عالی استان این موضوع پیش بینی و مهارت آموزی کارجویان توسط دانشگاه‌هایی ازجمله دانشگاه علمی کاربردی با انعقاد تفاهم نامه‌هایی در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: رسانه‌ها در حوزه برجسته کردن فعالیت کارفرمایان برتر، تعاونی‌های موفق و معرفی این الگو‌ها به جامعه می‌توانند موثر باشند.

او اضافه کرد: در پارسال پیش بینی شده بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند که در مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر در این استان از کار بیکار شده و مقرری بیمه بیکاری گرفتند که این آمار حدود ۶ هزار نفر پیش بینی انجام شده کمتر بود که نشان از این دارد که فارس در پایداری از مشاغل و پیشگیری از بیکاری شاغلان عملکرد مناسبی را تجربه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.