امسال در حالی به برکت سخاوت آسمان، تولید و کیفیت گندم و جو در شهرستان خوسف افزایش یافته که کشاورزان از قیمت خرید تضمینی راضی نیستند.

برداشت گندم و جو از اراضی خوسف آغاز شده و ۳ هزار بهره بردار در این شهرستان تا آخر مرداد مشغول برداشت خواهند بود.

 راهی شهر ماژان در شهرستان خوسف شدیم جایی که تا چشم کار می‌کند اراضی گندم و جو را می‌بینید با یکی از گندم کاران که هم صحبت شدیم گفت: من امسال حدود سه هکتار از اراضی خود را به زیر کشت گندم بردم و یک هکتار را جو کاشتم.

او افزود: این محصولات را ما در آبان ماه پارسال کشت کردیم و از اوایل خرداد مشغول برداشت این دسترنج چندین ماهه خود هستیم.

این گندم کار با اشاره به مزیت‌های کشت گندم بیان کرد: هدفم از کشت این محصولات این است که هم صرفه اقتصادی تقریبا خوبی دارد و هم به نوعی با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار است.

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم و جو

راننده یکی از کمباین‌هایی که چندین هفته است در روستا‌ها مشغول برداشت است می‌گوید: روزانه حدود ۴ هکتار گندم و جو از سطح مزارع برداشت داریم.

او می‌گوید: روزانه بین ۶ تا ۸ ساعت مشغول برداشت هستیم که اکثر اقلام کشت شده در این شهرستان بزرگر، بمی و ارگ است.

سخاوت از آسمان برکت از زمین

آقای نخعی از گندم کاران منطقه در حالی که خوشه‌های طلایی گندم را در دست گرفته به ما می‌گوید: امسال به واسطه بارش‌های خوب بهاری هم تولید و هم کیفیت محصولاتمان افزایش داشته و از این بابت خدا راشاکریم.

او ادامه می دهد: امسال با توجه به اینکه بارندگی‌های خوبی که نازل شد کشت ما سالم و بی آفت بود و امید داریم محصول بسیار خوبی را برداشت کنیم. 

سخاوت از آسمان برکت از زمین

دیگری هم می گوید: محصول امسال ما خداروشکر نسبت به پارسال بسیار عالی، تمیز و خوب بود و از هر هکتار ۳ تن برداشت خواهیم داشت.

او ادامه می دهد: از طرف جهاد کشاورزی مقداری بذر در اختیارم قرار گرفت که برای نمونه کشت کردم و بسیار محصول خوبی به عمل آمد.

از برکت سفره تا خود کفایی کشور

افزایش تولید گندم برای تأمین نان سفره و روزی مردم از اولویت‌های برنامه‌های کشاورزان است.

یکی از کشاورزان منطقه ماژان در این زمینه می‌گوید: هرساله کشاورزان شهرستان خوسف با کشت به دنبال کاهش وابستگی به واردات و تحقق خودکفایی در زمینه تولید گندم هستند تا نیازی به خارجی‌ها نداشته باشیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: این موضوع همچنین علاوه بر کمک به خودکفایی در زمینه تأمین این محصول، باعث افزایش درآمد کشاورزان شده و به معیشت ما هم کمک می‌کند.

هر چند گندم همانند سال‌های گذشته توسط شرکت تعاونی روستایی به صورت تضمینی خریداری می‌شود، اما کشاورزان دغدغه‌هایی هم دارند.

اکبری یکی از کشاورزان روستای تقی آباد خوسف می‌گوید: نرخ خرید گندم که توسط دولت تعیین شده ۱۵ هزار تومان است و این مبلغ برای ما کشاورزان که همه امیدمان همین محصول است، بسیار کم است.

از برکت سفره تا خود کفایی کشور

دیگری می‌گوید: پول گندم را شرکت تعاونی دیر پرداخت می‌کند و شاید به ۳ یا ۴ ماه برسد و این برای ما که قراراست پول کود، ماشین الات و کارگر و... بدهیم به مشکلاتی بر می‌خوریم.

۱۰۰ میلیارد تومان در آمد عاید ۳ هزار بهره بردار

برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان خوسف آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ هزار و ۶۰۰ تن محصول گندم در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف می‌گوید: مهم‌ترین ارقام کشت شده در این شهرستان، برزگر، بمی و ارگ است که ۵۵ تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان برای بهبود عملکرد در واحد سطح توزیع شده است.

۱۰۰ میلیارد تومان در آمد عاید ۳ هزار بهره بردار

خبیری افزود: برداشت غلات با ۸ کمباین در شهرستان انجام می‌شود که بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به بخش ماژان است و تنها مرکز خرید تضمینی گندم در شرکت تعاونی مالک اشتر محصول کشاورزان را خرید اری می‌کند که پیش بینی می‌شود ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد عاید بیش از سه هزار بهره بردار شود.

خودکفایی گندم از مسیر واقعی سازی خرید گندم می‌گذرد

هر چند رئیس جمهور چندی پیش در دستوری به وزارت جهاد کشاورزی از آنان خواست نحوه قیمت گذاری خرید تضمینی گندم اصلاح شود، اما گندم کاران می‌گویند قیمت‌ها افزایش نیافته است و گندم کماکان با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

خودکفایی گندم از مسیر واقعی سازی خرید گندم می‌گذرد

کارشناسان قیمت گذاری کنونی را مانعی بر سر راه خودکفایی و عدم تمایل کشاورزان برای تولید بیشتر گندم می‌دانند و معتقدند کشت گندم با هزینه‌های بالای بذر، کود، کرایه ماشین آلات، کارگر و .. توجیه و صرفه اقتصادی ندارد و حتی با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان هم نمی‌توان امیدوار به افزایش تولید و خودکفایی گندم بود.

گندم یک محصول راهبردی است و امنیت غذایی مردم به آن وابسته است و چه بهتر که دولت برای حمایت از پایداری تولید از جیب خود بیشتر هزینه کند تا کشاورزان دلگرم به تولید بیشتر شوند.

گزارش از سمیرا گنجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
قیمت جهانی گندم ۶۲۱سنت هست که با دلار ۴۹۲۰۰ میشه ۳۰۵۰۰ تومن که هزینه خرید و حمل کشتی و ... رو صفر در نظر بگیرید این ۱۶۰۰۰پایینتر از قیمت جهانی از جیب کشاورز به جیب مبارک مسئول مفت خور و آقازاده اش میره،حالا موقع خرید ماشین آلات کشاورزی با دلار ۵۰تومنی حساب میکنم و هفتاد درصد هم گمرک می‌کشه روش.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
قیمت جهانی گندم ۶۲۱سنت هست که با دلار ۴۹۲۰۰ میشه ۳۰۵۰۰ تومن که هزینه خرید و حمل کشتی و ... رو صفر در نظر بگیرید این ۱۶۰۰۰پایینتر از قیمت جهانی از جیب کشاورز به جیب مبارک مسئول میره،حالا موقع خرید ماشین آلات کشاورزی با دلار ۵۰تومنی حساب میکنم و هفتاد درصد هم گمرک می‌کشه روش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۲
خودکفایی باخرید مفت گندم
Finland
احمد
۰۳:۲۴ ۱۸ تير ۱۴۰۲
پونزده تومان مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۷ تير ۱۴۰۲
گندم بدین دست قاچاقچی بره عراق دولت با کشاورز و دامدار میخواد از چنگشون در بیاره همه محصولات 50 برابر شده می‌خوان روستاها ازبین بره
Iran (Islamic Republic of)
آیهان
۱۳:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۲
یکی از آشنا های ما که در تعاونی خرید گندم هست میگفت کیلویی ۵۰ تومان هم بابت زکات سیستم از کشاورزان کم میکنه ،! واقعا
اینطوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی محمدی
۲۲:۴۳ ۱۶ تير ۱۴۰۲
اینها با دروغ و کلک سر ما کشاورزان دارن شیره میمالن انگار منتظر یکی از ناکجا بیاد قیمت تعیین کنه هر هفته جلسه میگیرن هر دفعه هم یکی اعتراض می‌کنه باهمین اعتراض پول ما بدبختا رو نمی خوان بدن
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۲۲:۲۰ ۱۶ تير ۱۴۰۲
باسلام به کشاورزان زحمتکش
این مشکل قیمت گندوم اگه سوریه یافلسطین بود مسولان ماتازیر بغل براش اسین میزدنند وحلش میکردنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۶ تير ۱۴۰۲
خودکفایی روغن و شکر بمراتب مهمتر از خودکفایی جو و گندمه
Iran (Islamic Republic of)
برزگر
۱۸:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۲
خودتون قضاوت کنید هزینه یک هکتار گندم به تومان
شخم 2میلیون.دیسک2میلیون.بذر3میلیون.ردیفکار800هزار.کود فسفات اوره پتاس 3میلیون.سم علف کش با هزینه سمپاشی 2میلیون.سم قارچ کش با هزینه سمپاشی و تقویتی 2میلیون.ابیاری یک مرحله با چاه آب و هزینه کارگر 4میلیون.برداشت 2/5میلیون.هزینه انتقال گندم به سیلو 1میلیون.کرایه نهادهای کشاورزی از فروشگاه به منزل و انتقال به مزرعه کود بذر سم 800هزار. حتماً از23میلیون بیشتر هزینه دارد این هزینه برای کسانی است که زمین شخصی دارند وگرنه باید هزینه اجاره 35میلیونی را هم اضافه کنید گندم در کشور ما میانگین 3تن در هکتار را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۶ تير ۱۴۰۲
لطفا یه مسئول محترم پیگیری این کامنت های کشاورزان عزیز باشه
همه دارن مینالن
اگه یه موضوعی تو مملکت پیش میاد معمولا مخالف وموافق داره
ولی اینجا من داشتم پیام ها رو میخوندم
همگی دارن مینالن و اه ونفرین میکنن مسئولین محترم رو
یه فکری به حالشون بکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۲
والا ما که ب نرخ 11500 خریدن ازمون. همونم پولشو هنوز کامل ندادن. برج 2 درو داشتیم. هنوز درگیر پولیم. طلبکارا هر روز زنگ میزنن. کمباین دار. شخم. سهم اب.. و ما فقط باید خجالتشونو بکشیم.. خداروشکر تو ی مملکتیم افتادیم که هیچ کس ب هیچ کس رحم نمیکنه. خدا هم دیگه کاری ب کارمون نداره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۱۰:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۲
آیا کشاورز گندمکار رعیت دولت و نظام است؟
خان و کدخدارفته حالا ......
خودت تفسیر کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۲
قیمت گندم بیست هزارتومان انشاالله همه جهانی شده قیمت گندم جهانی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
شمس الدین مطاعی
۰۹:۰۵ ۱۶ تير ۱۴۰۲
چرا شایعه پراکنی میکنید وبه دروغ دست به تبلیغات کذب می زنید نرخ گندم کذب میزنید ،مرکز خرید گندم در تمام ایران 11500گندم تحویل میگیرد 15000کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
دولت بی صحاب
۰۷:۲۴ ۱۶ تير ۱۴۰۲
واقعا دولت فقط زورش به کشاورز میرسه تراکتور چقدبود وچقد شد کود سم هزینه آب هزینه برق همه ماشالا فقط قیمت گندم کمترینه خاک تو سرتو با این دولت واقتصادتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۲
اصلاح‌کشور‌با‌عادلانه‌شدن‌قیمت‌گندم‌شروع‌می‌شود‌ خالق‌انسان‌ به‌ انسان‌ می‌فرماید‌ دقت‌کن‌ چی‌ می‌خوری‌ بسیاری‌ از‌ مردم‌ توان‌ تهیه‌ نان‌ آزاد‌ را‌ ندارند‌ و‌ نان‌ سوبسید‌ دار‌ می‌خورند‌ اگر‌ این‌ نان‌ شبهه‌داشته‌باسد‌جامعه‌بسوی‌تباهی‌می‌رود‌چون‌خریدار‌انحصاری‌گندم‌دولت‌است‌اگر‌نرخ‌گندم‌عادلانه‌تعیین‌نشود انچه‌ مردم‌ می‌خورند‌ شبهه‌ داشته‌ باشد‌ نمی‌توان‌ انتظار‌ داشت‌ مردم‌ مومن‌ شوند‌ و‌ نماز‌شب بخوانند وقتی‌ فصل‌ خرید‌ گندم‌ تمام‌ شده‌ و‌ قیمت‌ گندم‌ هنوز‌ مشخص‌ نیست‌ یعنی‌ این‌ خرید‌ اسلامی‌ نیست‌ و‌ نان‌ قوت‌ غالب‌ مردم‌ شبهه‌ناک‌است‌
Iran (Islamic Republic of)
sadegh
۲۳:۵۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
من امسال 10هکتار کاشت داشتم.که بااین قیمت دیگه گندمی نمکارم .چون نمی صرفه اصلا بدهکارم دراومدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ششه
۲۳:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
موقع فطریه گندم کیلویی ۲۰ تومن هستش، ولی الان که گندم تحویل سیلو دادیم کیلویی ۱۰۵۰۰، و طبق پلاکاردی که فرمانداری و قوه قضائیه زدن که گندم از هر کس بگیرن قاچاق محسوب میشه ‌ میشه بگید مسولان فرق قیمت گندم الان با گندم فطریه چی هست که الان نصف قیمت میخرید . دزدی تا کی؟؟ الان اگه بخوان وارد کنید کیلویی صدهزار تومن تا یک ماه کل اخبار میشه موضوعش ولی الان..‌‌‌....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قیمت زیر ۲۵هزار تومان ضرر به کشاورزان و تامین غذای کشور است.
امسال هم اگر به دولت میدهند بخاطر وجود نداشتن انبار و جای ذخیره است وگرنه با این قیمت کسی گندم را به گله داری ها و گاوداری بفروشی نفعش بیشتر از دولت است،یا تبدیل به آرد و فروشش به صادر کنندگان.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
کاشکی همون کیلو15 بهرن داخل لرستان میگن هنوز کیلو 11 هزار تومانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام تو رو خدا قیمت گندم و اصلاح کنید بخدا این همه زحمت این همه هزینه پول کاشت و برداشت خیلی بالاست اصلا تهش چیزی نمی‌مونه گندم وکه قیمتش اینه کاهشم که هزینه کمباین دار میشه پس این وسط کنه کشاورز چی باید ببرم سر سفرم خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
کجا امسال بارندگی خوبی بوده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
۱۵هزار کجابوده خداخیرت بده ۱۰۵۰۰خرید ۱۰۰۰تومنم جایزه تحویلش بود شد ۱۱۵۰۰
با این نرخ کشاورزه بدبخت چیکار کنه واقعا چی دستشو میگیره دیگه کی کشاورزی میکنه با این وضعیت واقعا.سالهای قبل هرسال این موقع کشاورز برداشت کرده بود میرفت شهر خرید.اینطور هم روستا وضعش خوب بود هم شهر الان همه قید کشاورزی و دامداری و زدن مغازه زدن تو روستا این یعنی تولید روستا پشم اقتصاد شهرم کشک.شهرکه نمیتونه تولید کنه اکثرا مغازه دارن تو این فصل باید بفروشه اونم وقتی روستایی کشاورزی نکنه خودشم مغازه دار بشه بفروشه دیگه کی از کی میخواد بخره واقعا
هردو رسما بدبخت میشن.غذا روز بروز گرون تر و توان خرید مردم هم کمتر.
United States of America
محمد
۱۶:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
باسلام خدمت کشاورزان عزیز.اقا من خودم برای کشت گندم را کیلویی۱۵۴۰۰تومان خریدم زحمت و بدهکاری و بدنام شدن پیشکش بعد چطوری باید۱۱۵۰۰بفروشم پولش را دولت هر وقت خواست بما بده.خیلی راحت هر روز جلسه می گیرن و می گن نشد و به توافق نرسیدیم .بهای آب را به ازای هر هکتار ۸۱۰هزارتومان زدن هر روز هم تحدید که جریمه ی سیستمی می شود و باید همین هفته برای کشت بعد منوط به تسویه حساب اقدام نمایید.وام برای بانک کشاورزی هم بدهکارم .مسولیت محترم بداد کشاورز برسید که دستش از همه جا کوتاهه
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۶:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
همش دروغ دولت بدبختی اگر دولت ارزه نداره بزاره کشاورز خودش گندمش آزاد بفروشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قیمت واقعی گندم: همه پول هایی ملت رو که دولت به عناوین گوناگون به کشاورزای گندمکار میده از جمله وام بلاعوض و یارانه سوخت و برق و وام کم بهره و معافیت از مالیات و.... محاسبه بشه و قیمت جهانی هم که معلومه از هم کم بشه میشه قیمت عادلانه خرید گندم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۶ تير ۱۴۰۲
من کشاورز هستم ،آمریکا داره به بخش کشاورزی یارانه میده تا بتواند امنیت غذایی خودش تامین کند ،داخل کشور ما همه هزینه ها بخش کشاورزی چند برابر تراکتور از سال گذشته الان حدود ۷۰ درصد افزایش قیمت سموم و کود های کشاورزی چند برابر هزینه کارگر چند برابر ادوات کشاورزی دو برابر قطعی برق روزانه ۴ ساعت و.... گندم وارداتی از درجه چند هست هر تن ۴۰۰ دلار بدون هزینه حمل ونقل
Iran (Islamic Republic of)
قلمراد
۰۴:۴۷ ۲۱ تير ۱۴۰۲
آخه مشنگ چی به کشاورز دادن
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۴:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
عید فطر گندم کیلویی ۲۰ تومن برای دریافت زکات فطریه اعلام شد ولی موقع خرید تضمینی ۱۵ تومن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قیمت ماشین که ربطی ب شکم واستقلال مردم وکشور ندارد سر بفلک کشیده، همچنین قیمت اقلام ونهادها، ولی دسترنج کشاورز با قیمت ارزان، انگار کشاورز بر گنج نشسته همین مونده کشاورزی هم نابود بشه، هر سال همین موقعه کشاورزان خوزستان شور وشوق کشت تابستانه ذرت ودیگر اقلام داشتن الان همه بفکر دادن اجاره ب صیفی ودیگر اقلام غیر ضرور هستن،، چطور وقتی میگن تولید خوردو بصرفه نیست تعطیل کنید میگن اینهمه کار گر چه کنیم پس اینهمه کشاورز چکار بکنن برن دزدی یا بچه هاشون برن تو شهر ها ب دزدی،، یمشت ادم کی نمیدونن گندم چجوری مینویسن هر ساله تو تلویزیون چندین برنامه درست میکنن بعنوان حمایت از گشت گندم، کدوم حمایت یکیشون بیاد بگه چ حمایتی کردن، این گتدم الکی عمل نمیاد بجز هزینه های سنگین، عمر ووقت کشاورز پای این ریخته شده ب امید درامد وخرجی زندگیش، ن اینکه بکاره با کلی ضرر بده ب دولت چیه میخواد خودکفا بشه، خودکفایی بقیمت له شدن کشاورز نمیشه، چون کشاورز زمینش ب کشت دیگه اجاره میده یا واسه مصارف دیگه میفروشه،
Iran (Islamic Republic of)
نیک
۱۴:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
۱۱ تومن میخره پولم نمیده
بازار ۱۲ تومن نقد میخرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سال دیگه وقتی هیچکس گندم کشت نکرداون موقعه دودش به چشم دولت میروددولت ازکشاورزحمایت نمیکندبااین قیمت گذاریش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۶ تير ۱۴۰۲
براشون مهم نیست که بکاریم یا نکاریم بخوریم یا نخوریم مهم آقا پوتینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام من یک کشاورزم اگه دولت قیمت گندوم را زیر بیست تومان زد دیگه امسال سال اخرم هست که گندوم میکارم وسلام
Iran (Islamic Republic of)
مسلم زارع پور
۲۱:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
پس چجور هزینه های زندگی فراهم میکنی
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۰۲:۱۶ ۱۶ تير ۱۴۰۲
آقایون همینو می‌خوان کشت کمتر یعنی نیاز بیشتربه وادات و ایجاد فرصت برای رانت خواران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ی فکری دولت به این مردم بیچاره کنه بخدا گناه داریم ما، یکی مگه دلش ی کم بسوزه به این ملت بدبخت، درس میخونیم که سر کار بریم کار نیست همه چی پارتی بازیه کشاورزی میکنیم اگه محصولمون یه کم خب میشه بازهم دولت به نخر خوبی نمیخره، مگه ما مردم بیچاره چ گناهی کردیم ، اگه گناهمون این بوده که تو این کشور بدنیا اومدیم بله ، خلاف که نمیکنیم میگیم بده، دزدی که نمیکنیم میگیم بده، درس میخونیم که هیچ بیکاریم، کشاورزی میکینم‌ بازهم که هیچ والا دارین یه راهی به ما‌ نشان بدین ما گناه داریم بخدا ما ایرانی هستیم این سزایی ما نیست که به هر دری میزنیم نمیشه، من الان سه ساله که لیسانس کامپیوتر گرفتم الان بیکارم هرچه پول داشتیم و قرض کردیم ی گاو داشتیم فروختیم‌گندم کاشتیم بازهم گندم قیمت نداره
خدایا تو خودت به فکر این ملت بیچاره باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
با سلام، نرخ خرید گندم امسال ۱۱ تومان بوده، لطفا و خواهشا با نوشتن دروغ، نمک روی زخم ما کشاورزهای خدا زده و دولت زده نپاشید. دولت ترسی از کشاورزان نداره و هر اجحافی را در حقشان اعمال میکنه. ان شاءالله آه دل این کشاورزان زحمتکش و خانواده هاشون، دامن مسئولانی که باعث و بانی این وضع بوده و هستند را بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۱:۰۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
انشاالله که خداوند به خون امام حسین حق دل کشاورزان سرما و گرما خورده را از حلقوم مسئولین بکشه بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قیمت گندم در بازار جهانی از این نرخ تضمینی پایین تر است.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
تو خبر از خودت هم نداری چه رسه بازار جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
حرف مفت نزن اگه دلار رو ۲۸تومن حساب کنی هم با پول کرایه و هزینه دلال و... گرونتر در میاد،در ضمن چرا دلار۲۸تومنی؟مگه دولت با این کسری بودجه ای که داره می تونه پول اینقد ارز اختصاص بده؟ضمن اینکه یارانه جدا هم به آرد این گندم ها باید تعلق بگیره؟هرجور حساب کنیم حتی اگه بالای ۲۰تومن هم از کشاورز داخلی بخره می صرفه واسش...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۰۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
نا شناس بیسواد تو اصلا میدونی قیمت دلار توی بازار ایران چنده؟ چه برسه قیمت جهانی گندم... مثل اینکه دست تو هم مثل دولت محترم توی جیب کشاورز هستش!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ببندش وقتی اطلاع نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۲
احتمالا شکمت سیره خبر از گرسنه نداری
Iran (Islamic Republic of)
افلاک آرین
۰۱:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۲
نرخ گندم جهانی یک دلاره، یعنی ب پول خودمون میشه کیلویی 50 هزار تومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
تو اصلا می‌دونی بازار جهانی چند تا نقطه داره
Iran (Islamic Republic of)
قلمراد
۰۴:۴۵ ۲۱ تير ۱۴۰۲
تو خبر از زن بچت داری حرف خرید جهانی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
وقتی مسول بی سواد ناکار آمد و دزد در راس کار باشه همین میشه که شده من 15تن گندم تحویل دادم.. و پدرمورن رو درآوردن با این پول دادن و نصف و نیمه کردن. لعنت خدا بر هرچی مسول دزده.. من دیگه گندم نمیکارم. بایر بمونه گندم نمیکارم.. زحمت بکشم یه سری دزد چوب حراج بزنن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۱۰:۱۶ ۱۶ تير ۱۴۰۲
منم امسال دیگه گندم دیم نکاشتم، تمام زمین دیگه گندم آبی نکاشتم نصفش جو که بدم به گوسفند بخوره اونم که ۹ تومن دنبال یک کشت دیگه هستم ولی کلزا هم نمیکارم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
هرچی مشکلات که در جامعه هستش مال افراد بدبخت زحمت کش است از جمله کارگر وکشاورزی ودولت هم دست برنج آنهارا با قیمت ارزان می‌خرد ون می گذارد کشاورز در بازار رقابتی آزاد محصول خود را بفروشد در حال حاضر با توجه به تورم و هزینه های کاشت و برداشت قیمت گندم بایستی کیلوی ۳۰۰۰۰تومان باشد ،وقتی هزینه های زیادی کشاورز متحمل شود و دولت هم حمایت نکند این محصول استراتژیکی را بایستی با ارز ۵۰ تومانی از خارج بخریم وابستگی را به کشور تحمیل کنیم و آن وقت بایستی گندم را از خارج با کیلوی ۱۰۰تومان بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
با سلام و خدا قوت نرخ خرید تضمینی گندم امسال هنوز 15 هزار تومان نشده چون تا الان هرچی گندم خریداری شده در منطقه ما به نرخ 11500 تومان خریداری شده. خواهش میکنم لطفا پیگیری بفرمایید آیا مابه التفاوت پرداخت می شود یا خیر ؟، یا این قیمت 15 هزار و 17 هزار که میگن برای سال آینده است؟!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
تورم‌بالای ۵۰درصده حقوق کارگرو ۲۷درصد اضافه میکنن... انتظار چی دارین....
Iran (Islamic Republic of)
خسته قادر
۰۹:۱۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
در آذربایجان غربی از این قیمت‌های خرید گندم خبری نیست خیلی زیر قیمت می خرند کشاورزان بیچاره هستن۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
همانطور که به یک مربی خارجی فوتبال 100 برابر مربی داخلی دستمزد میدهند ، گندم وارداتی را هم چند برابر پولی که به گندم کار داخلی میدهند هزینه می کنند !!!!
چه استدلالی پشت این اقدام نهفته است ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۳:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بازرگان خارجی به کارشناسان خرید شرکت بازرگانی دولتی کمیسیون می دهد. آیا شما کشاورز عزیز هم حاضری دست در جیب مبارک بفرمایی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۸:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۲
این نشانه حمایت از کشاورز خارجی است!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا در توی مملکت چه اتفاقی نیفته..!!!!!!!گفتار و عمل ضد ونقیض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۲
شمایی که مثلا خودتون رو با سواد میدونید بشینید مثل یک با سواد حساب وکتاب کنید ببینید چند ساله دولت دستش تو جیب کشاورز هست وچند ساله که کشاورزان دارند به دولت یارانه میدهند .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
امسال که خرید تضمینی گندم حدودا کیلویی بازده تومان است،سندش هم موجوده میخوای برات بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۲
فعلا علی الحساب اینقدر در سامانه میزنند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۴۴ ۱۷ تير ۱۴۰۲
سلام درسته از ما 11 برداشتن برای کود و سم هزارو پانصد دادن همین همون 15 رو هم هنوز ندادن ک رسیدش هست
آخرین اخبار