فرماندار زرند گفت: حفظ و رعایت محیط زیست، یک وظیفه‌ی حاکمیّتی است و باید جزئی از فرهنگ عمومی شود.

طالب خالویی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با حضور در دفتر سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند، با وی دیدار و گفت و گو کرد.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند ضمن عرض خیرمقدم به خالوئی، حضور وی را در شهرستان زرند را با اهمیت شمرد و افزود: برای ما مسئله  محیط  زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسئله ای تجمّلاتی و درجه دو نیست؛ یک مسئله حیاتی است و نادیده گرفتن  محیط  طبیعی زیست انسان، نتیجه‌ طغیان، خودبینی و خودخواهی در مقابل طبیعت است.

او افزود: حفظ و رعایت محیط زیست، یک وظیفه‌ی حاکمیّتی است و باید جزئی از فرهنگ عمومی شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند تصریح کرد: مسائل زیست محیطی شهرستان زرند از جمله بحث معادن، کارخانجات صنعتی، آلودگی هوا، تراکم جنگلی، کمبود درختان مقاوم و بیابان زایی باید به دقت رصد شده و مورد مطالعه قرار گیرند تا با اتخاذ تدابیر به موقع و لازم، از افزایش تنش‌های ناشی از این مشکلات جلوگیری شود.

حسینی نژاد ابراز امیدواری کرد با همکاری تنگاتنگ سازمان حفاظت محیط زیست و فرمانداری زرند، بتوان از سد مشکلات زیست محیطی شهرستان به سلامتی و راحتی عبور کرد.

 طالب خالویی مدیرکل حفاظت محیط زیست نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های گسترده و جهادی فرماندار زرند به منظور حفظ محیط زیست و اهتمام ویژه‌ی وی برای الزام ادارات، کارخانجات و دیگر نهاد‌ها به رعایت اصول زیست محیطی، افزود: یکی از شاخص‌های اساسی‌ که در ساخت موتور‌ها و همه‌ دستگاه‌های صنعتی باید مورد توجه باشد، مسئله‌ی محیط زیست است. تخریب محیط زیست، از آن چیزهایی است که ضربه‌اش را یک ملت، یک منطقه‌ی جغرافیایی، گاهی همه‌ دنیا در وقتی احساس می‌کنند که دیگر قابل جبران نیست.

 او افزود: همه‌ی این پدیده‌هایی که علیه محیط زیست و در آلوده‌سازی محیط زیست وجود دارد، ناشی از بد استفاده کردن از امکانات طبیعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار