مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: طی سه ماهه امسال بیش از چهار هزار فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان در حوزه‌های قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان ارسال شده است.

  موسی عباس‌زاده‌محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: طی سه ماهه امسال در حوزه‌های قاچاق کالا و ارز ۲ هزار و ۱۹۹ فقره پرونده، در زمینه کالا و خدمات یک‌هزار و ۸۸۲ فقره پرونده و در زمینه بهداشت دارو و درمان ۱۹۹ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات متخلفان به ۴۲۶ میلیون و ۱۴۵ هزار ریال جزای نقدی، در بخش قاچاق کالا به یک میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال و در حوزه بهداشت، دارو و درمان متخلفان به ۶۸ میلیون و ۲۹۲ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

این مقام مسوول ادامه داد: در بخش قاچاق سوخت ۹۹۰ فقره پرونده تشکیل که همه رسیدگی و متخلفان به ۴۰۴ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال محکوم شدند که بیشتر پرونده‌ها مربوط به شهرستان زاهدان بوده است.

وی به گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: طی سه ماهه امسال سه هزار و ۹۲۱ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که از این تعداد برای ۸۳۱ واحد پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

عباس زاده محمودی بیان کرد: همچنین ۳۶۰ مورد گشت از نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، کالا پزشکی، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عمده فروشی‌ها و دفاتر فروش بلیط هواپیما صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: درخواست عفو برای ۶ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان که شامل شرایط عفو بودند نیز برای مرکز ارسال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: با تلاش‌ها و اقداماتی که صورت گرفته ساختار تشکیلاتی تعزیرات حکومتی ارتقا پیدا کرده و به دنبال جذب نیروی رئیس شعبه خواهیم بود، در مدت مدیریت جدید نیز برای اولین بار پنج نفر خانم در تعزیرات حکومتی استان به عنوان رئیس شعبه جذب شدند و اکنون در شهرستان زهک، چابهار و زاهدان در حال خدمت هستند که به دنبال افزایش این ظرفیت در استان هستیم.

وی ادامه داد: سامانه ۱۳۵، سامانه مردمی دریافت شکایات بوده، خط قرمز سازمان تعزیرات، رعایت حقوق مردم است و شهروندان می‌توانند تمام شکایت خود را از طریق این سامانه به ما اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار