معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۱۵ استان در کشور نیاز به شتاب بخشی دارند.

عبدی گفت: میانگین باسوادی در برخی از استان‌ها بالاتر از میانگین کشوری و حتی تا ۹۹ درصد است، اما در برخی از استان‌ها کمتر از ۹۰ درصد است.

وی افزود: برخی از استان ها  نیاز به شتاب بخشی دارند. منظور از شتاب بخشی این است که نقشه جامعی را برای باسوادی استان‌ها تدوین کنیم.

او با تاکید بر این که همه مردم و دستگاه‌ها نسبت به باسوادی و ریشه کنی بی سوادی مسئول هستند، بیان کرد: باید از خواندن و نوشتن عبور کنیم و سطح علمی همه افراد افزایش یابد.

عبدی خاطرنشان کرد: ما از لحاظ وضعیت سواد، وضعیت مطلوبی نداریم و از نظر باسوادی بسیاری از کشور‌هایی که ما قبول نداریم از ما جلوتر هستند. زمانی که سطح سواد در کشور افزایش یابد، میزان بزهکاری کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از افرادی که به کلانتری‌ها ارجاع داده می‌شوند افرادی هستند که بی‌سواد یا کم سواد هستند و یا ترک تحصیل کرده اند.

عبدی گفت: آموزش و پرورش محدود به یک وزارتخانه یا اداره کل نیست بلکه یک امر فرادستگاهی است. با توجه به سند تحول آموزش و پرورش، نگاه به تعلیم و تربیت محدود به یک دستگاه اجرایی نمی‌تواند باشد.

او، نهضت سوادآموزی را یکی از کار‌های ویژه جمهوری اسلامی عنوان و اظهار کرد: سوادآموزی از عهده سازمان نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش خارج است، چون نیازمند یک اقدام همگانی و عزم جدی است.

وی یادآوری کرد: رونمایی از برنامه شتاب بخشی سوادآموزی، ۱۷ شهریور امسال مصادف با روز سوادآموزی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار