بودجه واحد‌های مختلف دانشگاه تهران ۲۰ درصد افزایش یافت

نوحه‌گر گفت: باید به دنبال منابع جدید و درآمدزایی نو از سوی واحد‌های دانشگاه تهران باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران گفت: ظرفیت بودجه دولت محدود است و با بودجه دولتی نمی‌توانیم به همه مأموریت‌ها و وظایف تعریف‌شده عمل کنیم بنابراین باید به دنبال «درآمدزایی نو» باشیم.

وی افزود: مواد قانونی بودجه بر اساس ظرفیت‌های احصا شده از سوی دولت به مجلس ارائه شد و نمایندگان مجلس نیز بر مبنای ظرفیت‌های قانونی که در اختیار دولت است، بودجه را مصوب کرد. افزایش بودجه سال جاری برای واحد‌های مختلف دانشگاه تهران بر مبنای ۲۰ درصد افزایش بودجه‌ای است که دولت اعلام و مجلس تصویب کرده است.

احمد نوحه‌گر ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ضوابط اجرایی بودجه، دانشگاه تهران با ۵۰ هزار دانشجو و بیش از ۲ هزار هیأت علمی و حدود ۶ هزار کارمند؛ برای تأمین هزینه‌های واحد‌ها از جمله تأمین زیرساخت‌های مجازی، فرهنگی، رفاهی و … علاوه بر بودجه، از درآمد‌های اختصاصی دانشگاه نیز استفاده می‌کند.

نوحه‌گر درباره وضعیت مالی دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: درآمد‌های اختصاصی دانشگاه شکننده است و هر کدام از واحد‌های دانشگاه، گرفتاری خاص خود را برای تأمین بودجه دارند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران با بیان این که هزینه‌ها در بخش‌هایی مانند تغذیه دانشجویی بسیار بالا است، انحراف از بودجه مصوب در سال ۱۴۰۲ را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: باید فکر اساسی در این زمینه انجام دهیم و به دنبال منابع جدید و درآمدزایی نو از سوی واحد‌های دانشگاه تهران باشیم.

وی اظهار داشت: البته برخی واحد‌ها مانند انتشارات دانشگاه را باید کمک کنیم، چون سرمایه‌گذاری هدفمند در حوزه زیرساخت‌های پژوهشی از جمله در مؤسسه انتشارات دانشگاه، موجب ارتقای رتبه و اعتبار دانشگاه می‌شود. دیدگاه مدیریت دانشگاه به تأمین منابع مالی مورد نیاز پارک علم و فناوری، مؤسسه انتشارات و کتابخانه مرکزی و بخش‌های مشابه این است که تأمین منابع برای این بخش‌ها، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.