معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه امسال ۴۱ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال صدقه از طریق صندوق‌های صدقات در استان جمع آوری شد.

امانی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه امسال ۴۱ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال صدقه از طریق صندوق‌های صدقات در استان جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

این مسوول افزود: هم اکنون ۱۰۴ هزار صندوق کوچک در بخش مشترک خانگی، ۲ هزار و ۳۳ صندوق متوسط در ادارات و پنج هزار و ۸۰۰ صندوق بزرگ در معابر سطح استان وجود دارد که در سه ماه نخست سال جاری ۴۱ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال صدقات از این صندوق‌ها جمع‌آوری و در سامانه کمیته به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته در مجموع از صندوق صدقات ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد.

امانی افزود: رشد ۲۵ درصدی درآمد‌های مردمی در سال گذشته نشانگر این است که مردم کمیته امداد را اولی‌ترین مکان برای اهدا نذورات و هدایای خود می‌دادند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین در خصوص ظرفیت‌های موجود در هر یک از شهرستان‌ها، افزود: اقبالیه علیرغم اینکه منطقه کم برخورداری است، اما ساکنان آن تفکرات اعتقادات قوی داشته و در موضوع پرداخت صدقه رتبه اول در سطح استان را به خود اختصاص داده است و آبگرم و آوج نیز رتبه برتر در طرح اکرام را دارند.

امانی با اشاره به طرح‌های متعدد برای کمک به نیازمندان در استان قزوین، تاکید کرد: سامانه "نذر مهربانی" کار را برای خیران ساده کرده است به این ترتیب که افراد خیر با ثبت آدرس و نوع نذر خود و جامعه هدفی که می‌خواهد نذورات را بین آن‌ها توزیع کند می‌توانن د نذورات شان را از طریق نیرو‌های کمیته امداد یا مؤسسات نیکوکاری به دست مستحقان برساند.

این مسوول افزود: همچنین در بخش دیگر درختچه آرزو‌ها هم در سامانه آماده است تا آرزوی ایتام را نمایش داده و توسط خیرین تأمین شود.

وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را از طریق کد مهربانی # ۰۲۸*۸۸۷۷* به نیازمندان اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار