اکبر فتحی در جلسه قرارگاه جهاد تبیین و شورای اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر سازمانی برای انجام وظایف خود اجزای مختلفی دارند که در کنار یکدیگر به فعالیت مشغولند تا آن سازمان بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد گفت: روابط عمومی عشق و علاقه و انگیزه است و اگر این عشق و علاقه را از روابط عمومی بگیرید دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی در سازمانها در سطح اداره باقی مانده است و جایگاه واقعی خود را در ساختار سازمانی ندارد ادامه داد: شاید یکی از علل این مساله همین است که روابط عمومی باید همراه با عشق و علاقه و انگیزه باشد و این موارد تناسبی با پست و مقام ندارد و قابل قیاس نیست.
فتحی اضافه کرد: نمونه این نگاه را میتوانیم در حوزههای علمیه ببینیم که از گذشته این مراکز از اعتبارات دولتی استفاده نمیکردند در حالیکه بعد از انقلاب استفاده از این اعتبارات در دسترس بود، اما این مراکز همچنان خودگران اداره میشوند، زیرا کسی که به این مراکز میرود با عشق و علاقه وارد میشود.
وی با بیان اینکه گزارش دهی و انعکاس فعالیتها در سازمان را روابط عمومی انجام میدهد که این خود یک وظیفه مهم و دشوار است ادامه داد: گزارشاتی که روابط عمومیها منعکس میکنند، عملکرد بخشهای مختلف سازمان را برجسته میکند.
فتحی با قدردانی از زحمات همکاران روابط عمومی گفت: اگر تلاشها و تبیینهای روابط عمومی نبود همه فعالیتهای انجام شده در سازمان، راکد، ابتر و بدون تاثیر باقی میماند و مردم نیز این تصور را میکردند که هیچ اقدامی انجام نشده است و اهمیت روابط عمومی در آن است که تک تک لغات و نوع بیان آنها نیز مهم است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه کار روابط عمومی مدیریت دیدگاهها و انتقال خواستههای گروههای هدف به گوش مدیران سازمان است گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از سازمانهای پیشرو در عرصه روابط عمومی در سطح کشور است و رسیدن به این جایگاه با تلاشهای جناب آقای کاظم زاده و همکاران روابط عمومی در شهرستانها و سازمانهای تابعه محقق شده است.
محمد عزیزی رادبا بیان اینکه روابط عمومی نزدیک به ۸۰ سال است که به کشور وارد شده است، اما تا چند سال قبل جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده بود و قبل از رواج وسایل ارتباط جمعی، به صورت کنونی توسعه پیدا نکرده بود افزود: در مدیریتها نیز احساس نیاز به پاسخگویی شفاف و صریح به افکار عمومی احساس نمیشد، اما به دلیل توسعه شبکههای اجتماعی، این نیاز احساس شد و شبکههای اجتماعی با وجود اینکه برخی آنها را رسانه نمیدانند، اما جایگاه خود را پیدا کردند و علیرغم آسیبهایی که دارند، دارای اثرات مثبتی نیز هستند و فرصت مناسبی را برای تعامل شهروندان با تصمیم گیران مهیا میکنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ارتقا جایگاه روابط عمومی در چهارسال اخیر گفت: بخشی از این ارتقا جایگاه، اگاهانه بوده است، اما بخشی نیز در نتیجه جبر حاصل از ارتقا فناوری و گسترش شبکههای اجتماعی است.
در خاتمه این جلسه از مدیران برتر ارتباط گستر و روابط عمومیهای نمونه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.
برپایه این گزارش براساس ارزیابیهای صورت گرفته سیدمحمدحسن آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی، میرمحسن موسوی مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی آذربایجان شرقی، علیرضا شاهدی مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی استان، احمد بایبوردی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، علی نجفی مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، حسن علیوند مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر و هادی فرجی آزاد رییس اتاق اصناف کشاورزی استان آذربایجان شرقی به عنوان مدیران نمونه و برتر ارتباط گستر در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، محمد غفاری مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند، شبنم فرهنگی مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه، یونس تاتار ممقانی مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کلیبر، زهرا مهدنشین مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان جلفا، بهناز آخری اسکویی مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اسکو، زهرا اسمعیل پور مسئول روابط عمومی مدیریت تعاونی روستایی آذربایجان شرقی، راحله هاشمی نژاد مسئول روابط عمومی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان، علی نیکنام مدیر روابط عمومی شرکت شیر پگاه اذربایجان شرقی، سید محمدهادی موسوی مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به عنوان مدیران برتر روابط عمومیهای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی انتخاب و با اهدا لوح از سوی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از آنان تجلیل به عمل آمد.