معاون سازمان ثبت احوال کشور گفت: سرویس ثبت احوال در اختیار تمام دستگاه ها است و در ۲۰۰ هزار نقطه سرویس ثبت احوال ارائه می‌شود.

محمدباقر عباسی، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر شهروندی که محل زندگی خود را جابه‌جا می‌کند اعم از اینکه مالک باشد یا مستاجر باید نشانی قانونی خود را که نهاد های دولتی و غیردولتی به آن استناد کنند را باید در  پایگاه ثبت احوال بروزرسانی کنند.

وی با بیان اینکه نحوه بروزرسانی نشانی ساده است گفت: پس از ورود به پایگاه سازمان ثبت احوال (سهیم) با ورود به گزینه ثبت و تغییر نشانی چهار مرحله اطلاعات هویتی را طی می کنند و به این ترتیب نشانی بروز رسانی می‌شود.

عباسی اظهار کرد: با توجه به اینکه در قانون بودجه امسال تکلیف شده که تمام نهاد ها به جای اخذ نشانی از شهروندان به نشانی قانونی که پایگاه ثبت احوال است مراجعه کنند.

وی گفت: زمانی که برای بروز رسانی نشانی تعیین شده ۲۰ روز پس از جا به‌جایی است که اگر غفلت در این زمینه صورت بگیرد ممکن است در ارائه خدمات دولتی محدودیت ایجاد شود.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در قانون بودجه امسال به صراحت ذکر شده دستگاه‌ها و یا نهادها به هیچ عنوان حق ندارند نشانی را از مردم اخذ کنند و باید به استناد پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال این کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: قبلاً تکلیفی هم وجود داشته است که از کاربرگ های الکترونیکی و کاغذی فیلد نشانی و کد پستی حذف شود که این موضوع در قانون بودجه امسال تصویب شده است

عباسی گفت: سرویس ثبت احوال در اختیار تمام دستگاه ها است و در ۲۰۰ هزار نقطه سرویس ثبت احوال ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار