در نظر سنجی شبکه ان بی سی ۷۴ درصد رای دهندگان آمریکایی از جهت گیری کشور خود ناراحت هستند و می‌گویند آمریکا در مسیر اشتباهی قرار دارد.

بر اساس نظرسنجی 'شبکه ان بی سی'، رای دهندگان آمريکايی از اوضاع کشور ناراحت هستند و ۷۴ درصد از مردم عقیده دارند آمریکا در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

نظرسنجی شبکه ان بی سی نشان می‌دهد که تنها ۲۰ درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند آمریکا در مسیر درستی حرکت می‌کند و اين در حالی است که آخرین باری که رای دهندگان در خصوص مسیر کشور تا این حد ناراحت بودند در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ یعنی زمانی بود که کنترل کاخ سفید از یک حزب به حزب دیگر واگذار شد. در هر یک از آن انتخابات، بیل کلینتون و باراک اوباما دموکرات، دفتر بیضی شکل را از جمهوریخواهان پس گرفتند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد احتمالا بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، رقابت مجدد داشته باشند. ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در مقایسه با ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا برتری فزاینده‌ای دارد، فرماندار فلوریدا در انتخابات عمومی در برابر رئیس جمهور بایدن بهتر عمل می‌کند. بایدن با ۴۹ درصد در برابر ۴۵ درصد از ترامپ پیشی گرفته است، اما رقابت بین بایدن و دسانتیس شانه به شانه ۴۷ درصد در برابر ۴۷ درصد خواهد بود.

بسیاری از رای‌دهندگان، رقابت مجدد بایدن در برابر ترامپ را تیرگی در مقابل عذاب می‌دانند، به طوری که ۶۸ درصد از رای‌دهندگان نگران سلامت بایدن ۸۰ ساله هستند و ۵۵ درصد نیز همین موضوع را در مورد ترامپ ۷۷ ساله می‌گویند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد گرچه ترامپ در رقابت مقدماتی از دیگر رقبای خود در انتخابات درون حزب جمهوریخواهان پیشتاز است، اما حدود نیمی از رای دهندگان جمهوریخواه گفتند که یک رهبر جدید را به ترامپ ترجیح می‌دهند.

همچنین یک خط قرمز بزرگ برای جمهوریخواهان وجود دارد: ۶۱ درصد از رأی‌دهندگان جمهوریخواه با حکم سال گذشته دادگاه عالی آمریکا مبنی بر لغو حقوق فدرال سقط جنین مخالف هستند، در حالی که فقط ۳۶ درصد آن را تایید می‌کنند.

قضات محافظه کار منصوب شده توسط رؤسای جمهور جمهوریخواه این حکم را تدوین کردند و نشان دادند که موضوع سقط جنین می‌تواند برای نامزد‌های حزب جمهوریخواه یک مسئولیت اجتماعی باشد.

این نظرسنجی توسط ان‌بی‌سی نیوز در تاریخ ۱۶ تا ۲۰ ژوئن یعنی یک هفته پس از آن که هیئت منصفه فدرال ترامپ را به اتهام سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده متهم کرد، انجام شد. در این نظرسنجی ۱۰۰۰ رای‌دهنده ثبت‌نام شده مشارکت داشند که از ۸۳۱ نفر از آن‌ها از طریق تلفن همراه سئوال شد و حاشیه خطای کلی این نظرسنجی ۳.۱ درصد است. در میان ۵۰۰ رای‌دهنده در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان این نظرسنجی، حاشیه خطا به‌علاوه منهای ۴.۳۸ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Ireland
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
تمدن محشری دارن که دارن با ندونم کاری نابودش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
مسیر درست از نظر اونا چیه ؟؟
آخرین اخبار