رییس قوه قضاییه گفت: بخاطر شرایط ایجاد شده در نیمه دوم سال گذشته، ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه با رشد ۴ درصدی مواجه بود.

 حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضاییه گفت: در سالی که گذشت تلاش کردیم تحول واقعی را به منصه ظهور برسانیم و سند تحول را تبدیل به برنامه و برنامه تحول را تبدیل به عمل کنیم و در این راستا توفیقاتی را نیز به دست آوردیم.

رئیس عدلیه در ادامه با تبیین و تشریح جنگ ترکیبی دشمن که بخشی از آن در قالب اغتشاشات پاییز سال گذشته نمود داشت، گفت: بخاطر شرایط ایجاد شده در نیمه دوم سال گذشته، ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه با رشد ۴ درصدی مواجه بود، اما با تلاش و همت و روحیه انقلابی و جهادی قضات و کارکنان قضایی در صف و ستاد، سرعت و اتقان رسیدگی به پرونده‌ها نیز افزایش و رشد داشت.

رئیس قوه قضاییه گفت: تعاملات ما با دو قوه دیگر بی‌نظیر و بی‌سابقه است؛ ان‌شاءالله خروجی و ماحصل این تعاملات، خدمت بیشتر به مردم و نظام باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای نخستین بار تمامی دادگستری‌های ما بر اساس یک برنامه زمانبندی شده و مبتنی بر تحقق اولویت‌ها عمل کردند؛ همچنین در حوزه احیای حقوق عامه نیز رشد رسیدگی دادستان‌های ما بالغ بر ۱۲۰ درصد بود.

رییس قوه قضاییه افزود: در سال گذشته تلاش کردیم سند تحول و تعالی را به برنامه تبدیل و برنامه را به عمل تبدیل کنیم و یکی از مسائل پیش‌بینی شده در این سند تعامل با قوای دیگر بود و جلسات متعدد با سران قوا، کمیسیون‌ها، نمایندگان، فراکسیون‌ها و وزرا داشتیم؛ در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت.

عفو رهبری بی سابقه بود

وی با اشاره به عفو رهبری گفت: نزدیک ۹۸ هزار نفر از کسانی که در زندان مانده بودند و دشمن می‌خواست برای آن‌ها برنامه در نظر بگیرد، مورد عفو قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بی‌سابقه بود که گروه‌های ۱۰۰ نفره از قضات وارد زندان شدند و همه مشکلات زندانی را دیدند و براساس آن، تصمیمات فوق العاده گرفتند؛ این کار فوق العاده بود. برای آموزش و اشتغال زندانیان تحولات بسیار بزرگی در سازمان زندان‌ها رقم خورد.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: موثرترین گزارشات بازرسی در این دولت رخ داد و با همکاری دولت انجام شد؛ ۲۱۰ گلوگاه فساد شناسایی شد. هم‌چنین در شورای هماهنگی اقتصادی کار‌هایی که لازم بود با تلاش دبیر آن شورا و هماهنگی سه قوه انجام و از مشکلات گره‌گشایی شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ارتباط با مردم و ساماندهی نوع ارتباط با مردم در مساجد و مصلا‌ها انجام شد. بیش از ۱۷۰ هزار ملاقات مردمی صورت گرفت. همچنین فرهنگ صلح و سازش توسعه یافت. آن‌جا که می‌گفتند به عشق امام رضا و ... بخشیدم خیلی اثر گذار و ارزشمند بود. ۵۵۱ نفر از کسانی که حکم قصاص‌شان قطعی شده بود با تلاش‌ها و گذشت‌ها از قصاص آن‌ها صرف نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
با این دادگستری که ما داریم ده میلیون قاضی هم بهش بدیم وضع بدتر میشه که بهتر نمیشه چون دادگستریچیا طوری عمل میکنن که جرم زیاد بشه که کم نشه و بتونن فعال نمایی کنن
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۹:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
تا زمانی که خدمات قضایی بصورت رایگان عرضه شود شاهد افزایش ورودی پرونده ها خواهیم بود. بنظر می رسد می توان برای هر شهروند در هر سال تا سقف تعداد معینی تشکیل پرونده را رایگان در نظر گرفت و مازاد بر آن مستلزم پرداخت حق دولت باشد. فردی را سراغ دارم که از تشکیل پرونده به انحاء مختلف برای افراد لذت می برد و چون بابت تشکیل پرونده هزینه خاصی دریافت نمی شود دائما در حال رفت و آمد به شورای حل اختلاف و دادگاه هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۲
شما با اراده وارد این سیاست شدین. ما بدون انتخاب در این وطن بدنیا اومدیم. بهشتی زوری که قراره شما توش باشید ترجیح بر این دارم که در جهنم باشم تا با شما روبه رو نباشم. جهنم بدون شما برایم شیرینتر از بهشتی است که اسمش به زبان شما می اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۲
سلام درمورد مهار تورم و افزایش قیمت ها هم نظارت ورسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
از مسولی شنیدم که در بعضی از مناطق سوئد سالی یکبار برای گردگیری در دادگاه باز میشود یعنی طی یکسال ممکن است هیچ پرونده ای نداشته باشند،پس مطمئن باشید یکجای کار شایدم هزار جا، مشکل داریم،چرا ما نمیتوانیم معمای حل شده توسط دیگر کشورها را حل کنیم؟آنکس که نداند ونداند که نداند تا ابد در جهل بماند،ندانستن عیب نیست،نپرسیدن و توهمِ دانستن عیب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
عفو دزدان وتبهکاران باعث جسارت بیشتر آنها شده و زحمات نیروی انتظامی را بی اثر می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
سایپا و ایران خودرو = استعمارگران پنجاه ساله مردم ایران با خودروهای انحصاری و جلوگیری از واردات گسترده خودروهای بدون تعرفه با دلالی و مافیاگری و نفوذ در مجلس،دولت و شورای نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
سلام جناب آقای اژه ی عاجزانه از شما تقاضا دارم به شهر صدرا استان فارس تشریف بیارید و پای صحبت های مردم این شهر بنشینید و مشکلات ما را از نزدیک ببینید و مسولین را زیر سوال ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
خخخخخخخ..چقدر ساده ای ..مگر مسئولین بیکارند یا حوصله دارند بشینن پای درد دل و مشکلات مردم؟ فدای سرشان که مردم دارن له میشن فعلا خودشان باید در آرامش و آسایش باشند نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
اخیرا گفتند نخبگان کشوری بیان کمک.. مثلا همه حقوقدانان برتر کشور گفتندطبق قانون اساسی کسی حق ندارد ازورود یک ایرانی به مترو جلو گیری کنند گوش نکردید گفتند وگفتند کو گوش شنوا بیاچه بگن هر چی شما بگین. آقا قانون اساس کشور رو چرا اجرا نمی کنید..؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
به نظرت علت اینهمه شکایت و شکایت کشی چیه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۱:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
آقا یکی پیگیر کارآموزی قبول شده ها باشه یعنی چی بعد از قبولی باز آزمون میگیرن،واقعا که. چرا یه عده نمیخوان جوونا برن سر کار و زندگیشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۲
منظور شما از کارآموزی چی هست قضات، وکالت، کارشناس حقوقی و... چند تا آزمون لازم هست تا وارد سیسم شد با یه آزمون که نمی شه. اول آزمون کتبی هست بعد مصاحبه بعد آزمون روانشناسی و...
آخرین اخبار