مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تسویه مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان خبر داد.

فریبرز نیاستی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از مطالبات داروخانه‌ها از طریق بیمه سلامت پرداخت شده است، گفت: تمام مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران اعم از هزینه‌های مرتبط با طرح دارویار و نیز سهم سازمان تا پایان خرداد ماه سالجاری به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسویه شد. 

او با بیان اینکه تمام داروخانه‌های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، افزود: در حال حاضر ۲۶۳ داروخانه در سطح استان با ما قرارداد دارند و از آنجا که تأمین دارو‌های مورد نیاز بیماران اهمیت بسزایی دارد، باید از تمام ظرفیت خود برای پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها بهره‌مند شویم. 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تأکید کرد: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت در خصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرای طرح ملی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و نیز الکترونیکی شدن فرآیند‌های ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی، نه تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع می‌شود که با ساماندهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت فراهم خواهد شد.

او تصریح کرد: در طول ادوار گذشته هیچگاه بیمه سلامت در پرداخت مطالبات تا این حد موفق نبوده و همیشه تاخیر‌ها چند ماه بود، اما طی دو سال گذشته شرایط بهتری حاکم شده و پرداختی‌ها خوشبختانه به‌روز است.

نیاستی با بیان اینکه امیدواریم تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی منجر به ارتقای کیفیت خدمات سلامت و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت شود ابراز امیدواری کرد با این مهم موسسات و مراکز درمانی استان دغدغه کمتری برای رفع نیاز‌ها و کمبود‌های خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار