فرماندار زرند:

باید مسئله غدیر در جامعه احیا شود

فرماندار زرند گفت: متاسفانه مسئله غدیر با بی توجهی به حاشیه رانده شده است که باید این امر مهم و الهی در جامعه احیا شود.

جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های مراسم روز عید غدیر با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند، رئیس پلیس پیشگیری شهرستان، روسای ادارات مربوطه، دهیاران دهچنار و نعیم آباد و دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری زرند برگزار شد.

 حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه زرند در این جلسه با اشاره به تقارن عید غدیر با روز جمعه با بیان اینکه غدیر، مسئله‌ی ایجاد یک شاخص و معیار و میزان است، گفت: تا آخر دنیا مسلمانان می‌توانند این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار دهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند.

او افزود: اگر ما می گوییم «اتّحاد اسلامی» و پایش هم می‌ایستیم، نباید تصوّر شود که این مفهومِ مهم، مترقّی، اصلی و نجات بخش اسلامی، یعنی «مفهوم ولایت و غدیر» را فراموش خواهیم کرد، بلکه «موضوع غدیر نباید فراموش شود.»

 در این جلسه فرماندار زرند نیز به اهمیت و جایگاه واقعه‌ غدیر در دین اسلام و مذهب تشیّع اشاره کرد و افزود: حادثه و واقعه‌ غدیر، نشانه‌ عظمت و جامعیت اسلام است.

 سیدرضا حسینی نژاد افزود: بشر انواع و اقسام حکومت‌ها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومت ها، قدرتمندی‌ها و قدرت‌مداری‌ها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد و این قاعده‌ اسلام است؛ چرا که غدیر این را بیان می‌کند.

 نماینده عالی دولت در شهرستان زرند گفت: مسئله‌ غدیر جزو مسائلی است که پیرامون آن فکر کردن، امروز به جامعه‌ اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک می‌کند برای اینکه راه درست حرکت را گم نکنند.

 فرماندار زرند اظهار داشت: باید به مسئله غدیر مثل مباحث مهم دیگر (از جمله مبحث عاشورا) در دنیای اسلام توجه شود و مردم ما باید به صورت خودجوش این عید سعید را گرامی بدارند؛ همانطور که به صورت کاملاً خودجوش، محرم و صفر را گرامی و زنده نگه داشته اند.

او افزود: متاسفانه مسئله غدیر با بی توجهی به حاشیه رانده شده است که باید این امر مهم و الهی در جامعه احیا شود.

در این جلسه درباره برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم عید غدیر در زرند، بحث، تبادل نظر و در نهایت تصمیم گیری و مواردی از سوی اعضا مصوب شد.

برچسب ها: عید غدیر ، واقعه غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار