دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از ارائه خدمات بهبودی به ۲۵ هزار نفر از معتادان در این استان خبر داد .

معینیان گفت : این افراد در یک سال گذشته  در ۱۲۲ مرکز درمانی دولتی و خصوصی استان سمنان خدمات بهبودی دریافت کردند.

وی گفت: طرح‌های پیشگیری و درمانی معتادان در استان سمنان با چهار محور؛ خانواده، محلات شهری و روستایی، محیط‌های کاری و محیط‌های آموزشی با ۴۳۰ هزار نفر_ برنامه به اجرا درآمده است.

معینیان با بیان اینکه ۲۵ تشکل مردم نهاد علاوه بر طرح‌های پیشگیری و درمانی، طرح‌های صیانت از بهبود یافتگان را اجرا می‌کنند گفت: بزودی مرکز تخصصی صنایت از بهبود یافتگان استان سمنان برای ارتقاء و گسترش سطح خدمات رسانی راه اندازی می‌شود.

به گفته وی یکی از اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در یکسال گذشته طرح جمع آوری و ساماندهی و درمان معتادان متجاهر بوده است که در این خصوص با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف مرکز معتادان متجاهر در سمنان از آغاز فعالیت تا کنون امور جمع آوری تا درمان و بهبود ۶۳۰ معتاد را انجام داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان خاطرنشان کرد : در یکسال گذشته ۳۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ان استان کشف و بیش از ۳۶۰۰ قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و معتاد متجاهر دستگیر و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.