بهبود کسب و کار اینترنتی مردم با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی

وزیر ارتباطات گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، از بستر‌های اصلی در بحث توسعه تجارت الکترونیک است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران درباره سرعت اینترنت و اطلاعات سایت اسپیدتست گفت: این سایت، سایتی است که هر ماه سرعت اینترنت ثابت و موبایل همه کشور‌ها را اعلام می‌کند،  در ابتدای دولت بر اساس همین سایت اسپیدتست سرعت میانه اینترنت موبایل ۱۸ مگابیت بر ثانیه بود و در حال حاضر ۳۵.۶ است و این نسبت به اول دولت تقریبا دو برابر شده است.

وی افزود: اینترنت ثابت البته رشد کمی داشته، چون ۱۰ سال است که بر روی آن سرمایه گذاری نشده است. پروژه توسعه فیبرنوری منازل کسب و کار‌ها را که شروع کردیم، هدف همین است و سرعتی که ما آرزو داریم، سرعت‌های ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است. در حال حاضر پروژه فیبرنوری در ۱۰۰ شهر شروع شده و ان‌شاءالله تا پایان دولت امکان ارائه چنین سرویسی را برای ۲۰ میلیون خانوار فراهم می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات لازم در حوزه تجارت الکترونیک بیان کرد: یکی از بستر‌های اصلی که در بحث توسعه تجارت الکترونیک وجود دارد، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور است. درحال حاضر ما در وزارت ارتباطات به دنبال این هستیم که زیر ساخت‌های پرسرعت و با کیفیت و امن را تا دور افتاده‌ترین نقاط روستایی برای مردم عزیز فراهم کنیم که بستر کسب و کار‌های اینترنتی، اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیکی فراهم شود.

زارع پور تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک ۹۲ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه متصل شده اند و حدود ۴۳۰۰ روستا در مدت ۲۱ ماه گذشته متصل شده اند که می‌توان گفت معادل چهار سال گذشته است. امیدواریم تا پایان امسال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم تا این ظرفیت ایجاد شود که هر کسی در دور افتاده‌ترین روستا قرار دارد، امکان استفاده از سکو‌های داخلی جهت خرید و فروش برایش فراهم باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شعار امسال نمایشگاه آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال است، ادامه داد: دولت برای بهتر شدن آینده اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم یک بسته خوبی در نظر گرفته است. همچنین قرار است در دستگاه‌های اجرایی مرکز تحول دیجیتال و نو آوری تاسیس شود.

زارع پور درباره همکاری‌های بین المللی توضیح داد: یکی از راهبرد‌های ما برای توسعه اقتصاد دیجیتال بازار سازی برای محصولات پر حوزه سخت افزار، نرم افزار و حتی پلتفرم است. جوانان ایرانی اقدامات بسیاری انجام داده اند و ما این ظرفیت را داریم که بتوانیم محصولات و خدمات فنی_ مهندسی را صادر کنیم. در شش ماه گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار قرارداد بین شرکت‌های ایرانی و خارجی منعقد شده است و ما این مسیر را دنبال می‌کنیم. همچنین ما در اجلاس وزاری عضو سازمان اکو را در تهران خواهیم داشت و از وزرای ارتباطات برخی کشور‌ها دعوت شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر چقدر نیاز به پهنای باند بین الملل باشد، ما فراهم می‌کنیم. روز جمعه ۲.۵ ترابیت بر ثانیه ظرفیت کشور قطع شد، اما بلافاصله جایگزین شد، چون ما سه برابر ظرفیت کشور اینترنت فراهم کرده‌ایم؛ بنابراین هر چقدر نیاز کشور باشد از پهنای باند داخلی گرفته تا خارجی ما قطعا فراهم می‌کنیم و وظیفه ما است.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: ما در وزارت ارتباطات تلاش می‌کنیم که زیرساخت ارتباطی کشور را توسعه دهیم و بهترین‌ها را برای شرکت‌های استارتاپ فراهم کنیم و با هرگونه اختلالی مخالفیم و کوچک‌ترین اختلالی را در شبکه ارتباطی کشور بر نمی‌تابیم و شب و روز تلاش در این زمینه تلاش می‌کنیم.

زارع پور در پایان گفت: نظر فنی ما در وزارت ارتباطات این است که برخی از پلتفرم‌ها باید رفع فیلتر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار