در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی بستر آموزش مبتنی بر واقعیت مجازی توسط فناوران داخلی

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند برای اولین بار بستر آموزش و سرگرمی مبتنی بر واقعیت مجازی را ایجاد کنند.

امیر درجه، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در دنیا مفهومی به نام پلتفرم‌های یادگیری مبتنی بر واقعیت مجازی وجود دارد که کارکرد آن‌ به این صورت است که یک سری محتوا‌های VR دارد که از طریق هدست‌های VR در اختیار کاربر‌ها قرار می‌گیرد. در پشت آن نیز یک پنل مدیریت قرار دارد که اطلاعات کاربران را دریافت کرده و در گزارشات مدیریتی آن‌ها استفاده می‌شود.

او افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، تقریبا در ایران  چیزی تحت عنوان پلتفرم‌های یادگیری مبتنی بر واقعیت مجازی وجود ندارد و محصولات موجود در بازار بسیار محدودند و به صورت اختصاصی در قالب پلتفرم آموزشی ایجاد نشده اند.

درجه ادامه داد: شرکت دانش بنیان ما روی این بخش کار کرده است. ساخت بستر آموزش، مبتنی بر واقعیت مجازی که از این طریق کاربر‌ها می‌توانند دانش فنی خاصی داشته باشند و اتاق‌های فرار مجازی بسازند، از فعالیت‌های اصلی شرکت دانش بنیان ما است. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: اتاق‌های فرار می‌توانند برای اهداف آموزشی و سرگرمی استفاده شوند. ما این بخش واقعیت مجازی را در شرکت توسعه می‌دهیم و در حال حاضر با صنعت در حال مذاکرات هستیم تا در تعمیر و نگهداری تجهیزات صنعتی و آموزش‌هایی که نیاز به کار عملی دارند به آن‌ها کمک کنیم. 

او در پایان تصریح کرد: به کمک این سیستم، پلتفرم شبکه اجتماعی و آموزش سازمانی را راه اندازی کرده ایم که از طریق مفاهیم یادگیری اجتماعی و مفاهیم خود شبکه‌های اجتماعی به سازمان‌ها کمک می‌کنیم تا ارتباطات بین کارکنان و ذی نفعان داخلی و خارجی را مدیریت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار