آیت الله اعرافی گفت: کار قضا شخصیتی متعالی می‌خواهد که سنجش آن با مزد نیست.

آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با معاون دادگستری استان یزد ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و یارانش یک اصل مهم در اخلاق درونی قاضی را نگاه رها شده از مزد دانست و گفت: کار قضا شخصیتی متعالی می‌خواهد که سنجش آن با مزد نیست. به نسل جدیدی در دستگاه قضا نیاز داریم که برتر از نسل گذشته باشد

او تصریح کرد: رویکرد قاضی و دستگاه قضا باید رویکرد رهایی از مزد باشد که ریشه اش درقصد قربت و عشق به کار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر روحانی و قاضی، عمل تبلیغ و قضای خود را در برابر مزدی قرار می‌دهد به خود آسیب می‌زند و جایگاه و منزلت اخلاقی و روحی خود را پایین می‌آورد؛ بنابراین شما قضات می‌توانید با نگاه معنوی و عبادی کار را با خدا معامله کنید.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قاضی باید صاحب نظر باشد، گفت: دستگاه قضا هنوز هم نیازمند آدم‌های بزرگتری است بنابراین قاضی باید صاحب نظر، آگاه و عالم باشد و مهم این است که نسل جوان ما این افق را درنظر گرفته و به سمت آن حرکت کنند. 

مدیرحوزه‌های علمیه کشور بر معیشت قضات هم تاکید کرد و گفت: دولت باید برای تامین معیشت قضات در دستگاه قضا اهتمام جدی داشته باشد. 

دهقانی معاون منابع انسانی دادگستری استان در این دیدار گفت: بعد از ۲۰ سال دومین دوره کارآموزی قضایی دادگستری استان را با حضور ۲۵ نفر از کارآموزان قضایی که از نخبگان حوزه، دانشگاه و دانش آموخته مقاطع سطح ۲ و سه حوزه علمیه، کارشناسی ارشد و دکتری هستند را برگزار کردیم.

او افزود: دادگستری استان تلاش دارد که استان یزد را به قطب برگزاری آزمون کارآموزی قضایی درمنطقه جنوب شرق کشور تبدیل کند که نتیجه آن به کارگیری قابل توجهی از این کارآموزان و افزایش نیروی قضایی در استان خواهد بود. 

علیرضا حسین بیگی رئیس دادگستری میبد هم از استخدام چندین قاضی و کارمند در دادگستری میبد خبرداد و گفت: با افزایش نیرو در دادگستری شهرستان میبد، میانگین رسیدگی به هرپرونده به ده روز کاهش یافته است. 

او افزود: از نظر کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها هم نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر بوده است؛ به گونه ایی که ۸۷ درصد آرای صادره در دادگستری میبد درمراجع تایید نظر و دیوان عالی کشور تایید شده است.

به مناسبت هفته قوه قضاییه، معاون دادگستری استان یزد و ۲۵ نفر از کارآموزان قضایی از ۸ استان کشور با آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور وامام جمعه میبد دیدار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.