رئیس سازمان صمت گیلان گفت: برندسازی در بخش فرش این استان به درستی انجام نشده است.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در نخستین جشنواره فرش دستباف این استان گفت: قابلیت‌های فرش گیلان مطلوب است ولی باید بیشتر به این حوزه توجه شود.

او با انتقاد از نگاه منفعلانه به حوزه فرش در گیلان افزود: با وجود ۱۳ هزار بافنده فرش در استان، فرش گیلان نیاز به برندسازی دارد.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، آسیب شناسی در حوزه فرش و انگیزش و حمایت از حوزه فرش این استان در دستور کار قرار گرفته است.

پورحیدری با بیان اینکه گیلان در حوزه صادرات فرش قابلیت‌های ارزشمندی دارد، تصریح کرد: فرش این استان یکی از قطب‌های تولید این بخش در کشور است.

او افزود: برندسازی در بخش فرش گیلان به درستی صورت نگرفته و همین موضوع به چالش عدم شناخت فرش این استان تبدیل شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان به چالش‌های اعتباری در بخش ارتقاء صنعت فرش اشاره کرد و گفت: فرش علاقه‌مندان زیادی دارد، اما به علت مشکلات اعتباری در این بخش ضعیف هستیم.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صمت گیلان

به گفته پورحیدری، نبود برند مشخص، فقدان اعتبارات و نبود تشکلی خاص در حوزه فرش بخشی از مشکلات این صنعت است.

برچسب ها: فرش گیلان ، صنعت فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.