معاون وزیر دفاع با بیان اینکه شش قطعه از آزاد راه شیراز - اصفهان تا شهریور افتتاح می‌شود گفت: هم اکنون این شش قطعه ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طلایی نیک معاون وزیر دفاع در سفر به شیراز و بازدید از آزاد راه شیراز - اصفهان گفت: تا پایان شهریور ماه امسال شش قطعه از این آزاد راه افتتاح می‌شود.

او با اشاره به این که این شش قطعه حدفاصل تنگ خیاره در شهرستان بیضا تا ایزد خواست در شهرستان آباده به طول ۲۱۲ کیلومتر است گفت: هم اکنون این شش قطعه ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طلایی نیک گفت: نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ساخت دو جایگاه سوخت تا زمان افتتاح این بخش از آزاد راه انجام می‌شود.

معاون وزیر دفاع با بیان این که سهم وزارت دفاع برای اجرای آزادراه شیراز - اصفهان ۴۰ درصد، وزارت راه ۵۰ درصد شرکت توسعه و عمران صدرا نیز ۱۰ درصد است گفت: تا کنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای ساخت آزادراه شیراز - اصفهان هزینه شده و هنوز ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که شش قطعه آن آماده افتتاح شود.

او گفت: وزارت دفاع سهم خود را در ساخت آزاد راه تامین کرده و وزارت راه و شرکت توسعه عمران باید ۸۰۰ میلیارد باقی مانده را تامین کنند.

طلایی نیک بیان داشت: قطعه هفت حدفاصل تنگ خیاره تا ابتدای شیراز نیز ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با ساخت آزادراه شیراز اصفهان علاوه بر کاهش تصادفات وتلفات جاده‌ای و کاهش فاصله شیراز تا اصفهان به مدت دو ساعت و به طول ۱۳۵ کیلومتر، سالانه ۱۳۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خوب
آخرین اخبار