کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید وزش باد و بارش باران به ویژه ارتفاعات تهران صادر شده است.

خانم کبری رفیعی گفت: هشدار سطح نارنجی بر ناپایداری‌های شدید محلی و افزایش شدید گردوخاک برای فردا صبح صادر  شده است که زمینه ساز  رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ می شود.

به گفته کارشناس هواشناسی،  ارتفاعات تهران، مازندران، البرز، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان درگیر این سامانه بارشی خواهند شد.

او می گوید: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و بویژه در نواحی البرز مرکزی احتمال رانش و سقوط سنگ از جمله مخاطرات این سامانه بارشی می شوند.

رفیعی گفت: توصیه می شود  از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف اجتناب کرد.

 
برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار