۳۸ درصد از پرونده‌های اختلاف خانوادگی در شاهرود منجر به سازش شد

رییس دادگستری شاهرود گفت: ۳۸ درصد از پرونده‌های اختلافات خانوادگی این شهرستان طی سال ۱۴۰۱ به کمک کارشناسان این اداره به سازش انجامید.

احمد مطهری نسب رییس دادگستری شاهرود گفت: این میزان صلح و سازش نشان از تعهد دینی و اعتقادی مردم شاهرود است.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۹۱۰ پرونده وارده به مجموعه قضایی این شهرستان طی سال ۱۴۰۱ رسیدگی شد، اظهار کرد: ۱۹۶ پرونده سال ۱۴۰۰ و همچنین ۳۷ هزار و ۷۱۴ پرونده وارده در سال گذشته بررسی و برای آن حکم صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ شعبه دادگستری کیفری، حقوقی، خانواده و انقلاب در شهرستان شاهرود فعال است، ابراز کرد: ۱۷ هزار و ۶۱۰ پرونده و ۱۸ پرونده مانده از سال قبل در این شعبه‌ها رسیدگی و ۹ هزار و ۲۰۵ پرونده به دادسرای شهرستان شاهرود ارجاع و تمام پرونده‌های ارجاع شده و همچنین یک پرونده از سال قبل بررسی شد.

افزایش طلاق تا مشکلات زوج‌ها در پنج سال اول زندگی

مطهری نسب با اشاره به اینکه ۲ شعبه رسیدگی به اختلافات خانواده در شاهرود فعال است، ابراز کرد: میزان طلاق طی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود پنج درصد افزایش داشت.

رییس دادگستری شاهرود با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، اعتیاد و بیکاری از جمله عوامل مهم اختلافات خانوادگی است که در پنج سال نخست زندگی زوج‌های جوان رخ می‌دهد، ادامه داد: کارشناسان شورای حل اختلاف برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای و گفت و گوی ۲ طرفه را در دستور کار دارند.

رییس دادگستری شاهرود از فعالیت ۱۱ شعبه حل اختلاف در شاهرود خبر داد و گفت: این شورا در مجموع ۱۱ هزار و ۷۶ پرونده را طی سال گذشته مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه در این شورا از ظرفیت معتمدان و موثران استفاده می‌شود، ابراز کرد: یکهزار و ۱۸۳ پرونده حقوقی و ۸۰۳ پرونده کیفری در شورای حل اختلاف این شهرستان منجر به سازش شد.

رییس دادگستری شاهرود تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته پنج پرونده قتل و قصاص با همکاری معتمدان شهر به رضایت خانواده مقتول منجر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.