پنجمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی، هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.

مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی (مرکز میراث‌ناملموس تهران) روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه -۵ و ۶ تیرماه ۱۴۰۲- میزبان پنجمین نشست عادی شورای حکام مرکز در هتل لاله تهران برگزار می‌شود.

بحث و تبادل نظر پیرامون برخی روال‌های اجرایی، تصویب برخی امور پیش‌بینی شده در اساسنامه و توافق‌نامه منعقده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و یونسکو، انتخاب ریاست شورای حکام و مرکز، انتخاب متخصصان شورا برای دوره چهار ساله آتی، برنامه‌ریزی جلسات هیأت اجرایی مرکز، و بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه‌ی فعالیت‌های مرکز برای سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ و تصویب نهایی آن‌ها دستور کار پنجمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی در تهران است.

برخی دیگر از سرفصل‌های پنجمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی در راستای تدوین برنامه‌های راهبردی و اجراییِ پاسدارانه از هویت فرهنگی ملل منطقه و میراث زنده بشری در آسیای غربی و مرکزی به مدیریت و راهبرد ایران خواهد بود.

در این نشست که به ریاست علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و نماینده دولت ایران در شورای حکام برگزار می‌شود؛ علی‌اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران، فنگ جینگ نماینده دبیرکل کنوانسیون پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و رئیس بخش میراث فرهنگی ناملموس دفتر یونسکو در بانکوک تایلند، نمایندگان کشور‌های عضو شورای حکام از ارمنستان و لبنان، و نمایندگان کشور‌های عضو مرکز، همچنین سه متخصص بین‌المللی عضو شورا، نمایندگانی از سفارتخانه کشور‌های منطقه و جمعی از میهمانان ویژه حضور خواهند داشت.

در چهارمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی که شهریور ۱۳۹۷ برگزار شد، سوریه رسماً به عضویت این شورا درآمد و کشور‌های لبنان و ارمنستان به عنوان اعضای جدید به این شورا پیوستند.

شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی در حال حاضر یازده عضو دارد که کشور‌های سوریه، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان، اندونزی، هند، لبنان، ترکیه، افغانستان، قزاقستان و ایران است. مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (مرکز میراث ناملموس تهران)، در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۲ به صورت رسمی افتتاح شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.