یک کارگردان گفت: در روز‌های اخیر بسیاری از مردم نگران سرنوشت زیردریایی تایتان بودند. من از شباهت این اتفاق با فاجعه تایتانیک شگفت‌زده شده‌ام.

به نقل از ورایتی، بعد از چند روز پرالتهاب در نهایت، مرگ سرنشینان زیردریایی گمشده تایتان در اقیانوس اطلس تایید شد.

این زیردریایی متعلق به شرکت OceanGate بود که روز یکشنبه همراه با ۵ سرنشین برای بازدید از لاشه تایتانیک به سمت این کشتی تاریخی حرکت کرد، اما مدت کوتاهی پس از حرکت، ناپدید شد. سرانجام شرکت OceanGate و همچنین گارد ساحلی آمریکا پس از چند روز جست‌وجو، انفجار زیردریایی و مرگ تمامی سرنشینان آن را تأیید کردند. به گفته گارد ساحلی آمریکا سرنشینان این زیردریایی بر اثر درون‌پاشی جان خود را از دست داده‌اند. 

«جیمز کامرون» کارگردان سرشناس هالیوود در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای. بی. سی، درباره زیردریایی توریستی «تایتان» که در راه رسیدن به لاشه کشتی مشهور تایتانیک دچار انفجار شد، صحبت کرد.

او گفت: در روز‌های اخیر بسیاری از مردم نگران سرنوشت این زیردریایی بودند. من از شباهت این اتفاق با فاجعه تایتانیک شگفت‌زده شده‌ام! به‌ویژه اینکه بار‌ها به کاپیتان در مورد یخ پیش‌روی کشتی‌اش هشدار داده شده بود و با این حال او با سرعت تمام در یک شب تاریک و بدون ماه وارد میدانی یخی شد و در نتیجه شماری از مردم کشته شدند.

کارگردان فیلم سینمایی «تایتانیک» ادامه داد: این تراژدی کاملا شبیه فاجعه ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ است که در آن به هشدار‌ها توجه نشد. به نظر من، اینکه سانحه اخیر دقیقاً در همان مکان رخ داده واقعا شگفت‌انگیز و سورئال است!

چندی پیش بود که خبر ناپدید شدن یک شناور زیردریایی که درحال حمل گروهی از گردشگران مشتاق برای تماشای لاشه کشتی تایتانیک در اقیانوس اطلس بود، مخابره شد.

گفتنی است که کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲ در اولین سفر خود از انگلیس به نیویورک با ۲ هزار و ۲۲۴ مسافر و خدمه به یک کوه یخی برخورد کرد و غرق شد که بر اثر این فاجعه، بیش از ۱۵۰۰ نفر جان باختند. لاشه این کشتی در سال ۱۹۸۵ پیدا شد و اینک در سواحل نیوفاندلند، کانادا، زیر آب قرار دارد. این لاشه همچنان سوژه‌ای جذاب و ماجراجویانه برای گردشگران زیر آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.