ساکنین روستای سبلوئیه آموزش‌های اولیه اطفاء حریق را فرا گرفتند

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری زرند گفت: آموزش به مرتعداران و دوستداران طبیعت یکی از اهداف این سازمان و اداره منابع طبیعی می‌باشد.

مرتضی بخشی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با اعلام اینکه همه ساله با شروع فصل گرما شاهد آتش سوزی در مراتع و مناطق مختلف سطح شهر می‌باشیم که حضور به موقع و سرعت عمل بالا می‌تواند از حوادث بسیاری زیادی جلوگیری نماید،گفت: آموزش به گروه‌های مردمی، مرتعداران و دوستداران و تشکل‌های طبیعت دوست یکی از اهداف و برنامه‌های این سازمان و اداره منابع طبیعی شهرستان می‌باشد.

مرتضی بخشی با اعلام این موضوع که حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم شهروندان بوده و این امر باید با اطلاع رسانی و آموزش به انجام برسد گفت: این کارگاه آموزشی به منظور حفظ آمادگی در برابر حوادث و همچنین افزایش آگاهی و مهارت‌های عمومی روستائیان، حامیان و همیاران طبیعت و آشنایی با مفاهیم ایمنی و آتش نشانی و فراگیری راهکار‌های جلوگیری از توسعه حریق و کنترل آن برگزار شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند گفت:با توجه به فاصله زیاد مناطق گردشگری و طبیعی با مرکز شهر و امکان حضور به موقع نیرو‌های آتش نشانی فراگیری این آموزش‌ها می‌تواند کمک موثری به حفظ این منابع نماید.

وی ضمن قدردانی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت: تنها در خواست ما از شهروندان و ساکنین روستا‌ها این است که با توجه به فصل گرما و خشکسالی و مستعد بودن مناطق مختلف شهرستان برای ایجاد آتش سوزی، از ایجاد حریق و آتش در مراتع خودداری نموده و این نهاد‌ها را در ارائه خدمت بهتر به شهروندان یاری نمایند.

شایان ذکر است بیش از ۲۰ نفر از آقایان و بانوان این روستا در این طرح شرکت نموده و به زودی سایر روستائیان شهرستان نیز این آموزش‌ها را فراخواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار