مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر بر ساعت امروز زابل را درنوردید.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش باد شدید امروز در شهرستان زابل گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۲ هزار متر کاهش داد.

وی افزود:  وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر بر ساعت امروز زابل را درنوردید و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا ۸۰۰ متر کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شمال استان از شنبه این شرایط تشدید می‌شود و تا دوشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان گردوخاک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در سطح هشدار نارنجی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: شهروندان از تردد‌های غیر ضروری در زمان غبار آلود شدن هوا و از تردد‌های جاده‌ای خودداری کنند، همچنین از کار در ارتفاع نیز جدا خودداری شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاجی محمد
۰۰:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۲
سلام به مسولین سیستان میخوام بگم پنجره اتاق تون رو باز کنید ببینید بیرون چه خبره چقدر گردو غبار هستش لطفاً یا تعطیل کنید یا حداقل ساعت کاری رو کاهش بدین چرا در استان های دیگر اگر غبار آلود باشد روز ها ویا هفته ها تعطیل میکنند لطفاً به فکر مردم سیستان باشید که خون مردم سیستان در این دمای شصت درجه به جوش آمده
آخرین اخبار