حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد گفت: تعامل و همکاری با کشورهای آمریکای لاتین باعث سستی آمریکا و جایگاهی برای کشورمان است که دشمن نمی‌تواند تحمل کند.

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: موفقیت‌های دولت سیزدهم در توسعه سیاست خارجی و از سویی وحدت کشور‌های امریکای لاتین در توسعه روابطشان با ایران سستی موقعیت آمریکا را موجب می‌شود.

وی افتخارات و جایگاه ایران در روابط بین الملل و جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری کشور‌های امریکای لاتین را از قابلیت‌های در خور توجه برای ایران دانست و گفت: امضای قرارداد‌ها و توافق نامه‌ها با این کشور‌ها توسعه همه جانبه کشورمان را به همراه خواهد داشت.

خطیب جمعه سمنان روابط ایران با همسایگان و روسیه و چین را هم در راستای توسعه همه جانبه کشور در واقع نفی نظام سلطه وشکستن بلوک شرق و بلوک غرب دانست.

حجت الاسلام مهدوی نزاد گفت: بهره برداری از قابلیت‌های ارزشمندسیاست خارجی ایران نقش مهمی در تحقق اهداف دولت سیزدهم خواهدداشت.

امام جمعه موقت سمنان ‏ سالروز شهادت دکتر بهشتی و هفته قوه قضانیه را یادآوری کرد و گفت: قوه قضاییه همواره پناهگاه مردم و مایه ناامنی برای قانون شکنان است.

مناسبت‌های پرفیض و برکت ذی الحجه و ضرورت بهره گیری از فیوضات معنوی این ماه و ترغیب جوانان به علم اندوزی با تاسی از سیره ائمه معصومین بخصوص عوامل غنای مکتب شیعه امام جعفر صادق و امام محمد بافر علیهم السلام موضوعات دیگری بود که خطیب جمعه سمنان به آن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار