امام جمعه کرمان گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش مصرف آب، همه باید در مصرف آن صرفه جویی کنند تا آب به همه نقاط شهر برسد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع) با اشاره به ایام شهادت شهدای هفت تیر، هفته قوه قضاییه را خدمت دستگاه قضایی استان و همه کارکنان این دستگاه تبریک و تهنیت گفت و خطاب به آن ها بیان داشت: برادر قاضی شما در خط مقدمی قرار دارید که می‌توانید با حکم عادلانه در همه ثواب‌های این حکم شریک باشید.

او افزود: با سه جریان عمده در روز‌های ختم به پیروزی انقلاب مواجه ایم، یک جریان ملی- مذهبی هاست که ادعای تجربه و تخصص بالایی داشتند، جریان دوم گروه‌های کوچک وابسته به لیبرالیسم و مارکسیسم بود که این جریان رفته رفته فاصله و راهشان از انقلاب جدا شد و جریان سوم توده‌های مردم و دلدادگان امام (ره) و دستورات ایشان بودند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اعلام اینکه جریان خط امام در دوران انقلاب توده‌های مردم بودند، تصریح کرد: آن‌ها استقبال بی نظیر و تاریخی از امام (ره) کردند و هر جا انقلاب نیاز داشت در صحنه حضور داشتند و وقتی به کشور حمله شد مردانه ایستادند و جنگ تحمیلی را مردانه مدیریت کردند و به پیروزی رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: دشمنان با مشاهده حرکت انقلاب، سردمداران جریان خط امام (ره) را تخریب کردند و یکی از این شخصیت‌ها شهید مظلوم، "شهید بهشتی"بود.

امام جمعه کرمان گفت: به فضل خدا این انقلاب و حرکت انقلابی در سایه زعامت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) راه و مسیر خود را ادامه خوهد داد و به دست صاحب اصلی خواهد رسید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش یکی از عوامل مهم در تربیت انسان را ترس از خداوند عنوان کرد و افزود: ترس از خداوند، یعنی " ترس از مقام ربوبی خداوند" و اینکه همه چیز را می‌داند و مخفی کاری در منظر او معنا ندارد.

او محور دیگر ترس از خداوند را "ترس از حسابرسی قیامت" و محور دیگر را " ترس از عدالت خداوند" دانست و افزود: خداترسی بهترین عامل برای تربیت انسان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دلیل ارتکاب گناه و معصیت و ظلم و تجاوز به حقوق دیگران آن است که فرد در خداترسی دچار مشکل است؛ تصریح کرد: رفتار، اخلاق و منش افراد خداترس در جامعه متفاوت از کسانی است که خداترس نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به فصل گرما اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم و گرما افزایش می‌یابد، در نتیجه مصرف آب نیز بالا می‌رود؛ بنابراین همه باید مروت و انسانیت را رعایت و در مصرف آن صرفه جویی کنند تا آب به همه نقاط شهر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار