هفت تن فرآورده‌های خام دامی در شاهرود معدوم شد

رییس شبکه دامپزشکی شاهرود گفت: هفت تن فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در این شهرستان شناسایی و معدوم شد.

مجتبی گلی رییس شبکه دامپزشکی شاهرود گفت: شناسایی این میزان فرآورده‌های خام دامی با همکاری و بازرسی مشترک کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام شد.

وی به راه‌اندازی ۲ کشتارگاه دام جدید طی سال گذشته در شاهرود اشاره کرد و گفت: نظارت و بازرسی‌های بهداشتی مستمر از این ۲ کشتارگاه و ساماندهی کشتار روستایی در دستور کار کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان است.

گلی با بیان اینکه پیشگیری از همه‌گیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از راهبرد‌های مهم شبکه دامپزشکی شهرستان شاهرود است، ادامه داد: طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی مشترک با همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی در راستای عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی سالم در عید نوروز و ماه مبارک رمضان اجرایی شد.

رییس شبکه دامپزشکی شاهرود اضافه کرد: این اداره در راستای رسالت خود با عنوان تهیه غذا سالم از مزرعه تا سفره خانوار، گام‌های موثری برداشته است.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی در مناطق دور دست از جمله خارتوران، طرود و روستا‌های بخش بسطام در دستور کار است، اظهار کرد: هم اکنون هیچ نوع بیماری همه‌گیری (اپیدمی) از جمله تب برفکی بین دام‌های بزرگ و کوچک شهرستان به سبب اجرای به موقع طرح واکسیناسیون وجود ندارد.

گلی با بیان اینکه به محض گزارش مردمی وجود یک مورد بیماری کارشناسان بی‌درنگ به محل اعزام می‌شوند، افزود: کارشناسان پس از شناسایی کانون آلوده با انجام اقدام‌های لازم از همه‌گیری بیماری جلوگیری می‌کنند.

رییس شبکه دامپزشکی شاهرود به بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی، آبله شاربن و تب مالت اشاره کرد و ادامه داد: واکسیناسیون دام‌ها در چندین نوبت طی سال به صورت پوشش کامل در شهرستان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.