در ساعات بعدازظهر با وزش بادهای نسبتا شدید( جنوب شرقی و جنوب غربی ) سواحل وجزایر خلیج فارس تا غرب تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد.

طی امروز و فردا  دریای عمان تا شرق تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی و طی ساعات بعد از ظهر نیز سواحل و جزایر خلیج فارس تا غرب تنگه هرمز بویژه در محدوده سواحل و جزایر غربی استان، با وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد.

سرعت باد در سواحل و جزایر غربی استان در ساعات بعدازظهر به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج گاه به ۱۵۰ سانتی متر خواهد رسید توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک تفریحی و صیادی اجتناب شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها در بنادر استان صورت بپذیرد.

در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی (سردشت بشاگرد)، در ساعات بعدازظهر، رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد وبرق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد گاه تگرگ پیش بینی می‌شود.

با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها، توصیه می‌شود از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی و قرارگیری در مجاورت مسیل‌ها اجتناب شود.

ضمن ماندگاری هوای گرم در مناطق غربی استان، در سایر نقاط بتدریج از امروز کاهش نسبی ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

از روز یکشنبه ۴ تیرماه تا اواخر هفته پیش رو، با تقویت سامانه مونسونی، در مناطق دریایی استان وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا و در ارتفاعات استان بویژه بشاگرد، تشدید بارش‌های همرفتی پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.