نماینده روسیه در نشست شورای امنیت برای افغانستان گفت غربی‌ها برخلاف ادعایشان اصلا برای افغانستان و مردمش وقت ندارند و نسبت به آن کاملا بی اعتنا هستند.

در جلسه شورای امنیت سازمان ملل از محدویت‌های ایجاد شده برای زنان انتقاد شد.

در این جلسه نماینده آمریکا مدعی شد کشورش بزرگترین کمک کننده به افغانستان است، ادعایی که با واکنش‌های تندی مواجه شد.

نماینده ویژه دبیرکل و رئیس نمایندگی سازمان ملل در افغانستان از ممنوعیت که طالبان برای کارمندان زن این نمایندگی در کابل وضع کرده گفت و از جامعه جهانی خواست در برابر این اقدام دولت افغانستان اقدام مؤثری روی دست گیرد.

در ادامه نشست این شورای امنیت ادعای نماینده آمریکا مبنی براینکه کشورش بزرگترین کمک کننده بشردوستانه در دنیا در ادامه کمک هایش  به افغانستان ادامه می‌دهد با واکنش تند نماینده روسیه روبرو شد، وی گفت غربی‌ها برخلاف ادعایشان اصلا برای افغانستان و مردمش وقت ندارند و نسبت به آن کاملا بی اعتنا هستند.

نماینده ایران هم از توقیف دارایی‌های خارجی افغانستان و تحریم‌های یکجانبه برضد این کشور انتقاد کرد ضمن اینکه از جامعه جهانی خواست به تعهدات بشردوستانه خود در قبال درد و رنج مردم افغانستان عمل کنند.

نماینده دائم ایران تقویت قاچاق موادمخدر در افغانستان را هم تهدیدی جدی برای همسایگان، منطقه و جامعه جهانی دانست.

سازمان ملل هم در گزارش جدیدش درباره افغانستان اعلام کرد که ممنوعیت قاچاق موادمخدر در این کشور بطور کامل اجرا نشده و همچنان قاچاق مواد مخدر از مبدا افغانستان ادامه دارد، ضمن اینکه در این گزارش از افزایش فعالیت آزمایشگاه های تولید موادمخدر صنعتی در افغانستان ابراز نگرانی شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.