مشاور وزیر بهداشت گفت: باید با یک برنامه‌ریزی درست کاری کنیم که چالش‌های جمعیتی ایجاد نشود.

محمد اسماعیل اکبری گفت: در کشور‌های غربی با وجود پائین آمدن tfr (نرخ فرزندآوری) جمعیت کاهش نیافته است. باید با یک برنامه‌ریزی درست کاری کنیم که چالش‌های جمعیتی ایجاد نشود و وضعیت نرمال tfr را داشته باشیم. مسئولیت این حوزه تنها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور جمعیت با بیان این که در کشور ما ۷۰ درصد دختران در سن ازدواج وصلت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما باید آن ۳۰ درصد دیگر را تشویق به ازدواج به‌هنگام و کل زوج‌ها را به فرزندآوری به‌هنگام تشویق کنیم.

اکبری افزود: مشکل دیگر در حوزه عدم فرزندآوری ازدواج دیرهنگام و تاخیر در اقدام به فرزندآوری است که قدرت باروری را تضعیف می‌کند.

وی با تاکید بر این که باید در زمینه درمان ناباروری و بهره‌مندی زوجین نابارور از این نعمت به‌طور ویژه تلاش کرد، گفت: ما معتقدیم که مسیر درمان ناباروری در زوجینی که اقدام به‌ موقع در امر ازدواج و فرزندآوری داشته‌اند به مراتب موفق‌تر از زوجینی بوده که این اقدامات را با تاخیر داشته‌اند، ما بر ازدواج و فرزندآوری به‌هنگام تاکید داریم.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه جوانی جمعیت اضافه کرد: درمان ناباروری و همچنین پیشگیری از سقط جنین سالم نیز در موضوع جوانی و افزایش جمعیت نقش‌آفرین هستند و ما باید ضمن تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری به‌هنگام، بر روی موضوع درمان ناباروری هم به‌طور ویژه کار کنیم.

وی با ذکر این نکته که در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه سلامت باید نکات پیشگیرانه به‌خوبی تبیین شود، تاکید کرد: ما باید روی موضوعاتی همچون سرطان، دیابت، فشارخون، تغذیه مناسب و ... بیشتر از قبل کار کنیم، زیرا همواره معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار