مدیر کل هواشناسی استان گفت: عصر امروز دمای شهر نصرت آباد به ۴۶ درجه سلسیوس رسید که در ۷ سال اخیر این دما بی‌سابقه بوده که بیشترین دمای ثبت شده مربوط به تیر ۱۳۹۵ بوده است.

 روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان  حیدری گفت: شهرستان دلگان و هیرمند با ثبت دمای ۴۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر‌های استان بودن و شهر زابل نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۸ درجه سلسیوس رسید که نسبت به ۲۴ساعت گذشته ۳ درجه خنک‌تر شده است. همچنین دمای زاهدان در گرمترین ساعات به۴۲درجه سلسیوس رسید. 

وی  افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۸۶ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز ۱تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی  به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.

وی  در ادامه گفت: در شمال استان تا پایان هفته آینده وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت. طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می‌شود. از لحاظ دمایی در نیمه شمالی استان گرمای هوا تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

 محسن حیدری توصیه کرد: عددم تردد‌های غیر ضروری در زمان غبار آلود شدن هوا و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و همچنین محافظت از گلخانه‌ها و در زمان توفان از کار در ارتفاعات جدا خودداری کنید. با توجه به افزایش محسوس دما از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدظهر خودداری شود و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار