استاندار سمنان از مرمت، بازسازی و احیا ۳۵ دهنه چشمه و قنات در مناطق عشایری این استان در یک سال اخیر خبر داد. ‌

هاشمی  اظهار کرد: در یک سال گذشته بالغ بر ۲۴ دهنه‌ چشمه و ۱۱ رشته قنات متعلق به عشایر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرمت، بهسازی و احیاء شده است.

استاندار سمنان گره گشایی از مشکلات مردم بویژه عشایر که در تولید لبنیات و گوشت قرمز نقش تعیین‌ کننده ای دارند را وظیفه مسوولان برشمرد و افزود: بیش از ۱۰ هزار تُن نهاده دامی‌ مهلت دار و در راستای سیاست های دولت سیزدهم در سال گذشته به عشایر استان اختصاص یافت.

وی افزود: اعتبارات حوزه عشایری در قالب اعتبارات حوزه سفر و تملک دارایی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل بالغ بر ۱۰ برابر افزایش یافت و به ۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۱ هزار تُن آرد برای رفع مشکلات و مباحث مرتبط با عشایر در اختیار این قشر در سال ۱۴۰۱ قرار گرفت و توزیع شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: خرید تضمینی دام از عشایر در سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۱ هزار راس و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ و ۱۶ و همچنین دامدار کارت با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد تومان جزو برنامه های کاری شورای عشایری استان در سال ۱۴۰۱ بود که محقق شد.

جلالی در جلسه شورای عشایر  استان سمنان که در منطقه ییلاقی خینگ مهدیشهر برگزار شد گفت : خرید دام عشایر به صورت امانی از اول تیر آغاز می شود

نمایندگان عشایر هم در این نشست تامین تسهیلات بانکی طرح دامدار کارت و نهاده‌های دامی و  رفع مشکلات بیمه دام را خواستار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.