برندگان سومین مسابقه عکس مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف اعلام شدند و عبدالله حیدری جایگاه نخست این مسابقه را کسب کرد.

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر یونیسف ایران سال ۱۴۰۱ فراخوان سومین مسابقه مشترک عکاسی خبری «کودکان پناهجو؛ میهمان‌نوازی ایرانی» را منتشر کرد.

برگزارکنندگان سومین مسابقه «کودکان پناهجو؛ میهمان‌نوازی ایرانی» از عکاسان خبری دعوت کرد تا با مجموعه عکس‌های خلاقانه خود، روایتگر میزبانی ایرانی از کودکان پناهجو باشند. کودکان پناهجو و سلامت، کودکان پناهجو و آموزش، کودکان پناهجو و والدین، کودکان پناهجو و زندگی روزمره، کودکان پناهجو و بازی و کودکان پناهجو و کودکان ایرانی محورهای این مسابقه بود.

در آیین اعطای جوایز سومین دوره مسابقه عکاسی خبری «کودکان پناهجو؛ میهمان‌نوازی ایرانی» که امسال همزمان با روز جهانی پناهندگان، با حضور نمایندگان یونیسف، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی این نهاد برگزار شد، مجموعه عکس «کودکان بی‌هویت» از عبدالله حیدری عکاس خبری، جایگاه نخست این مسابقه را از آن خود کرد.

هدف از این مسابقه ترویج بازنمایی اخلاقی کودکان در عکاسی خبری و تأکید بر اهمیت داستان‌گویی تصویری در حمایت‌یابی برای مسائل کودکان است، تمام مجموعه عکس‌های منتخب این مسابقه در وب‌سایت یونیسف ایران منتشر شده‌اند. 

در چهار دهه گذشته، ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت‌های مهاجر جهان بوده، مطابق برآوردها، از آگوست ۲۰۲۱ ایران شاهد ورود حدود یک میلیون پناهجوی جدید از افغانستان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار