مقامات بهداشتی و درمانی اروپا هشدار دادند بیماری‌هایی با ناقل پشه به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

ارقام جدید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) نشان می‌دهد که اروپا در سال ۲۰۲۲ تقریباً به اندازه موارد ابتلا به دنگی در ۱۱ سال گذشته، موارد ابتلای جدید ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سال گذشته ۷۱ مورد از این بیماری – که به طور کلی باعث تب و درد عضلانی می‌شود، اما می‌تواند شدیدتر و حتی گاهی کشنده باشد – به طور عمده در فرانسه وجود داشت. این درحالی است که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱، ۷۴ مورد وجود داشته است.

آژانس بهداشت اروپا امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد که خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌های منتقله از طریق پشه در منطقه اروپا از جمله دنگی، زیکا، چیکونگونیا و ویروس نیل غربی وجود دارد که با تغییر آب و هوا و گسترش پشه‌ها مرتبط است.

آندریا آمون، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا گفت: «اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌توان انتظار داشت که موارد بیشتری و احتمالاً مرگ و میر ناشی از بیماری‌هایی مانند تب دانگ، چیکونگونیا و تب نیل غربی را شاهد باشیم.» 

وی در ادامه افزود: «تلاش‌ها باید بر راه‌هایی برای کنترل جمعیت پشه‌ها، افزایش نظارت و مراقبت متمرکز شود.» 


بیشتر بخوانید:


نرخ ابتلا به تب دنگی در جهان در حال افزایش است. امسال، این بیماری برای اولین بار در پایتخت سودان مشاهده شد و پرو اخیراً به دلیل افزایش موارد، در اکثر مناطق وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه در مورد افزایش احتمالی انواع عفونت‌ها به دلیل رویداد آب و هوایی "ال نینو" که بر الگو‌های آب و هوا در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، هشدار داد.

این در حالیست که در روز‌های گذشته دیوسدادو کابِیو (Diosdado Cabello) معاون اول حزب سوسیالیست ونزوئلا در یک نشست خبری تاکید کرد آمریکا به دیگر کشور‌های جهان با پشه‌های آلوده حمله‌ی باکتریولوژیک می‌کند.

پیش از این نیز ایگور کریلوف، رئیس نیرو‌های دفاع رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه فاش کرد آمریکا قصد دارد از هواپیما‌های بدون سرنشین برای انتقال پشه‌های آلوده به مناطق دورافتاده استفاده کند.

این مقام روسی در این خصوص اعلام کرد «وقتی پشه‌ها نیش می‌زنند، می‌توانند سربازان را به عفونت خطرناکی مانند مالاریا مبتلا کنند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۲
بلای بعد از کرونا
آخرین اخبار