امیر فتحیان نسب بیان کرد: طی یک اقدام فناورانه و نوین و همزمان با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک که با تبدیل، همگام سازی و طبقه بندی بیش از ۳۰۰ صفحه ضوابط شهرسازی و معماری مصوب در سامانه توسط کارشناسان نخبه شهرداری طی ۶ ماه همراه بود، اعلام ضوابط ساخت و ساز در شهرداری همدان بصورت غیرحضوری و هوشمند در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی ادامه داد: شهروندان محترم میتوانند در کلیه ساعات شبانه روز با مراجعه به سامانه شهرداری الکترونیک به آدرس hamedan.ir بخش اعلام ضابطه هوشمند ساخت و ساز، با وارد کردن کد نوسازی و یا با استفاده از نقشه، کلیه ضوابط ساخت و ساز ملک خود را طبق آخرین بخشنامهها و دستورالعملهای ابلاغی مشاهده نمایند.
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با اشاره به روند طاقت فرسای گذشته که با مراجعه حضوری شهروندان به مناطق و طی مسیر طولانی و صرف وقت و هزینه جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز جهت خرید ملک و یا ساخت و ساز همراه بود، اظهار داشت: در این روش نوین کلیه ضوابط ساخت و ساز شامل نوع کاربری ملک، جهات اربعه، مقدار در مسیر، سطح اشغال مصوب، محاسبه زیربنای طبقات، تراکم، حداکثر ارتفاع مجاز، چینش طبقات، پیش آمدگیها، تعداد پارکینگ و نیز عوارض تقریبی صدور پروانه شهرسازی و سایر ضوابط مصوب به شکل شفاف و غیرحضوری در تمام ساعات شبانه روز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
فتحیان نسب با اشاره به تاثیر بسیار مثبت اعلام ضابطه هوشمند در کاهش فرآیند صدور پروانه، اظهار داشت: هدف اصلی ما تحقق صدور پروانه شهرسازی در کمتر از یک ماه بود که با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک توانسته ایم به این هدف نائل شویم.