مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به لزوم داشتن کارت تردد عشایری گفت: هشت هزار و ۷۰۰ کارت تردد عشایری در لرستان صادر شده است.

هوشنگ نورمحمدی مدیرکل امور عشایری لرستان اظهارداشت: طی دو سال گذشته هشت هزار و ۷۶۶ کارت تردد عشایری در استان لرستان صادر شده که این کار سبب جلوگیری از قاچاق دام می‌شود و همه عشایر باید دارای این کارت باشند چرا که همه اطلاعات آن‌ها در کارت ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه عشایر استان بالغ‌بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام دارند، افزود: تمام خدماتی که به عشایر ارائه می‌شود، براساس کارت تردد است.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: صدور کارت تردد عشایری در جلوگیری از قاچاق دام و هویت دام عشایر نقش مهمی دارد و داشتن این کارت در تسهیل تردد عشایر و دام‌های عشایری حائز اهمیت است.

نورمحمدی بیان کرد: عشایر لرستان سالانه بالغ‌بر ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می‌کنند و علاوه بر تولید پروتئین، در تولید لبنیات، عسل، محصولات زراعی و باغی و حبوبات نقش مهمی دارند.

مدیرکل امور عشایری لرستان با بیان اینکه هفت هزار و ۶۰۰ نفر از عشایر تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار دارند، گفت: لازم است که عشایر برای بیمه مراجعه کنند چرا که خدمات خوبی را ارائه می‌دهد و عشایر تحت پوشش این بیمه می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نورمحمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان وجود دارد لازم است که برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اقدام نمایند البته در مجموع روند استقبال برای بیمه عشایری رضایت‌بخش بوده، ولی لازم است که همه عشایر از این بیمه استفاده نمایند.

اوبیان کرد: سازمان امور عشایری همه تلاش خود را به کار گرفته تا عشایر در همه نقاط بتوانند به راحتی در فصل کوچ، اقدام به جابجایی نمایند و از خدمات مختلفی بهره‌مند شوند.

 

برچسب ها: امور عشایری ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.