کارشناس امور اراضی جهاد کشاورزی گنبدکاووس از از شناسایی ۳۳ مورد بنای غیرمجاز در اراضی زراعی این شهرستان طی سه ماه نخست امسال خبر داد.

امیرحسین فخری‌پور گفت: از مجموع ۳۳ مورد بنای غیرمجاز شناسایی شده در اراضی زراعی گنبدکاووس برای ۱۶ مورد آن به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی قلع و قمع شد.

او ادامه داد: ۱۷ مورد دیگر از بنا‌های غیرمجاز که در مرحله شروع عملیات اجرایی بودند که با تذکر نیرو‌های بازرسی و آگاهی بخشی به آن‌ها که عمل انجامی جرم بوده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، اقدام به توقف عملیات اجرایی و یا اعاده به حالت اولیه کردند.

فخری پور گفت: با تخریب ۱۶ بنای غیرمجاز که بیشتر در قالب «فنس کشی، دیوارکشی، محوطه سازی و ابنیه غیرمجاز» بود، ۱۶ هزار مترمربع زمین زراعی به حالت اولیه بازگشت.

فخری‌پور با بیان اینکه بیشتر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در گنبدکاووس در حریم شهر و روستا‌ها رخ می‌دهد، افزود: اینگونه اقدامات که مشمول قانون حفظ کاربری می‌شود، تخلف بوده و متخلف به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

او گفت: راهبرد وزارت جهادکشاورزی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی است و در این خصوص با متخلفان بدون مماشات برخورد خواهد کرد و با هشدار به احداث‌کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم نیز توصیه کرد از خرید ملک (عرصه و عیان) بدون مجوز در اراضی زراعی و باغی بالاخص در اراضی مشاعی بشدت خودداری کرده و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.

فخری‌پور از مردم خواست: گزارش تخلفات احتمالی در ساخت و ساز‌های غیرمجاز یا تغییر کاربری ارضی زراعی و باغی را از طریق سامانه ۱۳۱ به جهادکشاورزی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.