در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افتتاح ٨ نيروگاه خورشيدى در پايتخت

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شنبه ۸ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس و ۲۷ ایستگاه برف‌سنج و بادسنج افتتاح خواهد شد.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره بسته افتتاحی شنبه آینده شهرداری تهران گفت: پنجاه و نهمین شنبه امیدوافتخار با حضور شهردار تهران و به میزبانی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و متمرکز بر پروژه‌های این سازمان برگزار خواهد شد و افتتاح ۳ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران که هرکدام ۱۲۵۰ مترمربع زیربنا دارند، بخشی از این بسته افتتاحی محسوب می‌شود.

وی درباره جزئیات این پایگاه‌ها عنوان کرد: پایگاه‌ها شامل قسمت اداری (اتاق‌های اطلاعات، اداری و کارشناسی (جهت استقرار نمایندگان آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس، اتاق کنترل و بیسیم، سالن فرماندهی منطقه/ ناحیه، اتاق مدیریت ستاد) و قسمت پشتیبانی (شامل انبار‌های تخصصی و انبار اصلی تجهیز اقلام اضطراری) است.

وى افزود: در فضای پیرامونی هر یک از این پایگاه‌ها، (محوطه سازی و حصارکشی، نگهبانی، اتاق دیزل ژنراتور، برق اضطراری (kVA۱۲۰)، مخزن سوخت اضطراری ۱۵۰۰۰ لیتری) و مخزن آب اضطراری (حداقل ۱۷۰۰۰ لیتری) در دسترس است.

نصیرى با بیان اینکه برای ۵ پایگاه مدیریت بحران جدید نیز در سال جاری جانمایی و پیش‌بینی زمین انجام شده و مراحل عملیات احداث آن‌ها آغاز می‌شود، ادامه داد: در راستای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تامین برق اضطراری پاک و پایدار برای پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران، نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در ۸ پایگاه مناطق ۲، ۴، ۵، ۶، ۱۸ و ۲۲ نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به افتتاح ایستگاه‌های بادسنجی و برف‌سنجی در روز شنبه نیز اشاره کرد و گفت: پایش مخاطرات جوی و تکمیل سامانه‌های پایش و پیش‌بینی مخاطرات جوی یکی از برنامه‌های این سازمان می‌باشد که در برنامه‌های چهار ساله شهرداری تهران نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

۵ ایستگاه برف‌سنجی و ۲۲ ایستگاه بادسنج

وی در ادامه افزود: ایستگاه‌های برف‌سنجی نیز در پروژه سامانه پایش و پیش‌بینی برف و یخبندان که توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو انجام شد در دستور کار قرار دارد. تعداد ۹ دستگاه برف‌سنج خریداری شد که ۴ دستگاه آن قبلا نصب شده بود و ۵ دستگاه جدید نیز با تدقیق و جانمایی دانشگاه تهران به عنوان مشاور طرح، انجام و نصب شد.

نصیری ادامه داد: ۲۲ ایستگاه و تجهیزات بادسنجی نیز به منطور پایش وضعیت باد و طوفان، در شهر تهران و همچنین اطراف شهر به منظور آگاهی از وضعیت باد و طوفان و عکس العمل‌های مناسب به این رخداد جوی نصب شده است.

وى با تاکید بر اینکه از موتور سیکلت به عنوان یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل و جابجایی نیرو و تجهیزات سبک وکاربردی استفاده می‌شود افزود: دستور خرید ۲۲ دستگاه موتورسیکلت با همکاری و مساعدت معاون مالی و اقتصاد شهری و برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در برنامه قرار گرفته است. همچنین از ۱۶ دستگاه خودروی فرماندهی و یک دستگاه خودروی جرثقیل ۳ تن نیز به منظور استفاده در صحنه حوادث و هنگام وقوع بحران رونمایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۲ تير ۱۴۰۲
ایکاش در سالهای قبل این پترهای خورشیدی را در اکثر استانهای کویری نصب میکردین هم برای خودمان برق داشتیم وهم صادر میکردیم ومیلیاردها ارز وارد کشور میشد
آخرین اخبار