ساخت پنج هزار کلاس درس جدید در جنوب بلوچستان ضروری است

نماینده مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت پنج هزار کلاس درس جدید با توجه به افزایش جمعیت و پراکندگی مناطق در شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، زرآباد و دشتیاری ضروری است.

معین الدین سعیدی در حاشیه سفر معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای آموزش در حوزه انتخابیه چابهار کمتر از ۲ مترمربع است و ضروریست تا رسیدن به سرانه استاندارد هشت مترمربع به ازای هر دانش آموز حداقل پنج هزار کلاس درس جدید ساخته شود.

وی بر استخدام حداقل ۲ هزار معلم در جنوب سیستان و بلوچستان، استانداردسازی فضای آموزشی، تامین برق، آب و امکانات سرمایشی و حصارکشی مدارس تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، زرآباد و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان چابهار فقط ۵۲ هزار دانش آموز با ۳۶۰ مدرسه دارد، گفت: آموزش باید جدی گرفته شود تا شاهد توسعه و آبادانی و تربیت نیروی انسانی مجرب و کارآمد باشیم.

وی ادامه حداقل سه هزار کلاس نیازمند فوری کولرگازی هستند و حداقل یک‌هزار مدرسه در سطح روستا‌های جنوب بلوچستان فاقد حصارکشی و محوطه سازی هستند که نیاز است این امر و شاداب سازی فضای مدرسه در دستور کار قرار گیرد.

سعیدی از خیران و نوسازی مدارس خواست نسبت به رفع مشکلات بیشتر تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار