پودمان آموزشی توسعه مدیریتی مهارت‌های پرستاری بیمارستان الگو منطقه آمایشی ۸ کشور از امروز در کرمان آغاز شد و تا ۲ تیر ادامه دارد.

پودمان آموزشی توسعه مدیریتی مهارت‌های عمومی و اختصاصی پرستاری بیمارستان الگو منطقه آمایشی ۸ کشور از امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد و تا ۲ تیرماه در شهر کرمان با حضور مدیران خدمات پرستاری بیمارستان‌های دانشگاهی و سرپرستاران بخش اورژانس بیمارستان‌های ریفرال دانشگاه‌های تحت پوشش در منطقه آمایشی ۸ کشور ادامه دارد.

 رفتار سازمانی، مهارت‌های تصمیم گیری، ملاحضات اخلاقی و استاندارد‌های حرفه ای، ایمنی، پیشگیری و کنترل عفونت، مراقبت‌های جراحی و بیهوشی، مدیریت جامع حاد و اورژانس، مراقبت‌های عمومی و بالینی و خدمات سرپایی، برنامه ریزی در کنترل، نظارت و ارزیابی از موضوعاتی است که در این پودمان آموزشی ارائه می‌شود.

 رضا علی نژاد، مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت در آیین افتتاحیه این پودمان آموزشی نگاه در پرستاری را به ۲ شاخصه عمومی و اختصاصی تقسیم بندی کرد و گفت: اخلاق حرفه ای، مراقبت سالم و مسئولیت اخلاق از منظر اسلام از جمله شاخص‌های اختصاصی پرستاری است.

او  با اشاره به جانفشانی‌های پرستاران در دوران همه گیری کرونا، افزود: پرستاران درآن دوران، مسئولیت اخلاقی خود را به خوبی انجام دادند و بالاترین نمره را کسب کردند و اکنون انتظار حمایت از سوی حاکمیت را دارند.

  علی نژاد توسعه مراکز مشاوره، ساماندهی دانش آموختگان ارشد پرستارِی، توجه به منابع انسانی، اجرای طرح بیمارستان الگو، ایجاد ردیف مستقل بودجه برای دفتر پرستاری در معاونت بودجه کشور را از مهم تریین فعالیت‌های دفتر پرستاری عنوان کرد.

او بر تجدید نظر در احکام پرستاری تاکید کرد و بیان داشت: نگاه سازمان استخدامی کشور، باید به کادر درمان تغییر کند، نظام پرداخت در حوزه پرستاری باید اصلاح شود و در این مورد به صورت جدی پیگیر هستیم.

 مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد:  نزدیک به ۲۳۰ هزار نفر در کشور در گروه پرستاری مشغول به خدمت هستند.

 مریم رسولی، مدیر کل ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت نیز در این پودمان با اشاره به اجرای طرح بیمارستان الگو در ۱۴ بیمارستان کشور گفت: بیمارستان‌های الگو، برگرفته از طرح بیمارستان‌های مگنت در آمریکا است و  در این بیمارستان‌ها، علی رغم کمبود نیروی انسانی پرستاری؛ اما کیفیت خدمات بالا است که ما بر این اساس طرح بیمارستان الگو را در کشور اجرا خواهیم کرد.

او افزود: بر این اساس باید ۳ فرآیند در بیمارستان‌های الگو اصلاح شوند و در صورت اصلاح به سایر بیمارستان‌ها تسری پیدا می‌کند.

 به گفته رسولی بیمارستان شهید باهنر کرمان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان بیمارستان الگو در نظر گرفته شده است.

مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این  مراسم با اشاره به اینکه برگزاری چنین پودمانی، نوآوری و تازه اندیشی در وزارت بهداشت و دفتر پرستاری است، گفت: اگر با دید مثبت به برگزاری این رویداد نگاه کنیم این دوره آموزشی، نتیجه فرا ملی دارد؛ چرا که بازتاب خدمات پرستاری در سطح دنیا دیده می‌شود.

بیژن احمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این مراسم گفت: این پودمان در راستای اصلاح مدیریتی است و هر قدمی که برای بیمار و اصلاح مدیریت برمی داریم در نهایت به خومان بر می‌گردد و باید برای  اصلاح فرایند‌ها تلاش کرد.

پروین منگلیان، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این مراسم گفت: یکی از موارد مهم خصوصیات پرستاری، داشتن شایستگی است و پیش نیاز این امر هم، داشتن دانش و مهارت لازم است.

او افزود: انتظار می‌رود فراگیران در این دوره آموزشی که سرپرستاران بیمارستان‌ها هستند به صورت آبشاری به کارکنان خود این آموزش‌ها را منتقل کنند.  

در این مراسم لوح سپاس از سوی محمد مهدی فداکار استاندار و مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به واسطه ارتقای جایگاه پرستاری و به ویژه تامین و افزایش سرانه پرستار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت اهدا شد و علی نژاد از طرف عبادی این لوح را دریافت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار