درگیری معترضان با نظامیان صهیونیست در بلندی‌های جولان

طی درگیری معترضان سوری با نیرو‌های رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان دو نفر زخمی شدند.

بلندی‌های جولان که بخشی از سرزمین سوریه محسوب می‌شود طی جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ به اشغال نظامی رژیم صهیونیستی درآمد. گرچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در آوریل ۲۰۱۹ حاکمیت تل آویو بر این منطقه را اعلام کرد، اما بیشتر کشور‌های جهان هنوز این منطقه را اشغالی دانسته و دولت سوریه بر بازگشت آن به سرزمین مادری تاکید دارد. با این حال، مردم این منطقه که غالب آن‌ها اصالتی سوری دارند با اشغالگری رژیم صهیونیستی مخالف هستند. 

به گزارش رسانه های عبری،  منابع محلی از درگیری میان شهروندان معترض دروزی سوری با نیرو‌های پلیس اسرائیل خبر دادند. 

اعتراضات شهروندان بلندی‌های جولان پس از آن آغاز شد که معترضان در ۲۰ ژوئن (دیروز) اقدام به برگزاری تظاهرات در اعتراض به ساخت نیروگاه بادی در این منطقه کردند. 

در اعتراضات امروز که به صورت گسترده‌تر و شدیدتر برگزار شد دستکم ۲ معترض در درگیری با نیرو‌های امنیتی زخمی شدند. همین موضوع باعث گسترش اعتراضات در مناطق مرزی شرقی سرزمین‌های اشغالی شده است. 

گزارش‌ رسانه‌های محلی حاکی از آن است که معترضان با آتش زدن لاستیک اقدام به مسدود سازی تنها بزرگراه اصلی به سمت بلندی‌های جولان موسوم به بزرگراه ۸۵ کردند. 

مقامات صهیونیست از تدابیر شدید امنیتی در این منطقه تا روز‌های آتی در شمال سرزمین‌های اشغالی و بلندی‌های جولان خبر دادند. این مقامات می‌گویند احتمال درگیری‌های بیشتر میان سوری‌های دروزی با نظامیان صهیونیست وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار