استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح سرانه پزشک خانواده گفت: تحقق این مهم نیز در گروه همراهی و همکاری مسئولان مرتبط کشوری و اثبات اینکه شاخص های سلامت با اجرای پزشک خانواده ارتقاء می یابد است.

محمد هادی ایمانیه در نشست هم‌اندیشی با دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبیعتاً پزشک خانواده همانند سایر طرح‌ها و برنامه‌ها نواقص و ایراداتی داشته و دارد که می‌بایست همواره برای اصلاح و ارتقاء آن پیشنهادات و راهکار‌های عملی خود را ارائه دهیم.

استاندار فارس به مسائل و چالش‌های موجود در طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: مسائل و مشکلات درگیر در پزشک خانواده در سه حوزه مسائل بیمه‌ای، وزارتخانه‌ای و برخی از پزشکان همکار دسته بندی می‌شود.

ایمانیه بر ضرورت مشخص شدن موضوع مراقبین سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: مابه التفاوت ۱۲% تا مصوبه اداره کار می‌بایست از جانب دولت پرداخت شود؛ با قول مساعد معاون وزیر بهداشت این مُهِم محقق خواهد شد.

او، بهداشت و پیشگیری را اصلی‌ترین رسالت اجرای پزشک خانواده و مقدم بر درمان دانست و افزود: هر پزشکی می‌تواند در این طرح مشارکت کند، اما لزوماً شرایط و ضوابط آن نیز باید رعایت شود؛ نظارت مداوم و مستمر بر فعالین پزشک خانواده در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین خواستار اصلاح سرانه پزشک خانواده شد و تصریح کرد: با اثبات ارتقاء شاخص‌های سلامت، سرانه پرداختی نیز باید اصلاح شود؛ می‌بایست پرداختی‌های پزشک خانواده منظم و در فواصل کوتاهی از پایان ماه به ایشان پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.