وزیر مهاجرین افغانستان ضمن تقدیر از ایران برای میزبانی از پناهجویان افغانستانی گفت برخی از مؤسسات بین‌المللی مسائل کمک به مهاجرین را سیاسی می‌کنند.

خلیل الرحمان حقانی، وزیر مهاجرین افغانستان از ایران به خاطر میزبانی از پناهجویان افغانستانی قدردانی کرد و گفت از جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی از هزاران پناهجوی افغانستانی تشکر می‌کنیم.

وی افزود: سازمان‌ها و کشورها مسئولیت دارند تا به مشکلات پناهجویان افغانستانی رسیدگی کنند و تا کنون بیش از دو میلیون پناهجوی افغانستانی از کشورهای همسایه دوباره به کشورشان بازگشته‌اند و برای کمک به اسکان مجدد آنها، کمک‌های سازمان ملل نقش اساسی دارد.

وزیر مهاجرین افغانستان گفت به سازمان‌های بین‌المللی اطمینان می‌دهیم که کمک‌ها در افغانستان با شفافیت کامل توزیع می‌شود و برخی از سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی مسائل کمک به مهاجرین را سیاسی می‌کنند در حالی که مسئله مهاجرین از سیاست جداست.

وی افزود: خواستار آزادی‌ دارایی‌های این کشور توسط آمریکا هستیم و از سازمان ملل می‌خواهیم نیز در تأمین حقوق اولیه پناهجویان افغانستان همکاری کند.

پیش از این کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد به طور کلی، ۵۲ درصد از همه پناهندگان و سایر افرادی که نیاز به حمایت بین‌المللی دارند، تنها از سه کشور سوریه با ۶.۵ میلیون پناهجو، اوکراین و افغانستان هر کدام با ۵.۷ میلیون نفر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
بازم به اینا ان اشرف غنی واکیپش که می گفتند درها را بیشتر باز کنند تا بیایند ایران بعد هم بدترین اهانت ها. را به ایران وایرانی می کردند به امیدی که همه مهاجرین بروند در وطن خود زندگی کنند که هیچ جایی برای انسان مانند وطنش نیست.