وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی اعلام کرد که اوکراین در نهایت به اتحادیه اروپا خواهد پیوست.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان جنگ فعلی اوکراین را ناشی از توهمات لیبرال هژمونی غرب به رهبری آمریکا می‌داند که می‌کوشید اتحادیه اروپا و سازمان ناتو را به مرز‌های روسیه گسترش داده و انقلاب‌های رنگی در شرق اروپا انجام دهد. حال علی رغم گذشت ۱۶ ماه از جنگ اوکراین، مقامات غربی همچنان بر عضویت اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا اصرار می‌ورزند. 

به گزارش تله تریدر، آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) در حاشیه کنفرانس حمایت برای بازسازی اوکراین در لندن بار دیگر از عضویت کی یف در اتحادیه اروپا حمایت کرد. 

بائربوک در این رابطه گفت: کشور جنگ زده اوکراین در نهایت عضو اتحادیه اروپا خواهد شد که همین امر اهمیت موضوع برای حمایت از این کشور و دفع حملات روسیه به این کشور را نشان می‌دهد. 

او با اشاره به برگزاری این کنفرانس در سال میلادی آینده در آلمان، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نشست سال آینده مربوط به کمک به بازسازی این کشور در برلین با تمرکز بیشتری بر فرآیند عضویت اوکراین همراه خواهد بود. ما به دنبال تلاش‌های جدی اروپا برای کمک به کی یف هستیم. 

بائربوک تاکید کرد: ما به حمایت‌های خود از اوکراین در حوزه‌های مالی، سیاسی و تسلیحاتی ادامه خواهیم داد. ما به دنبال پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه هستیم. ما خواستار پیروزی صلح هستیم.

وزیر خارجه آلمان در نشست کمک‌های مالی به اوکراین از تخصیص یک بسته کمک بشردوستانه به اوکراین به ارزش ۳۸۱ میلیون یورو برای سال جاری میلادی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار