رئیس سازمان سینمایی:

استفاده از سرور ایرانی برای اکران آثار در دستور کار است

خزائی گفت: راه‌اندازی سرور ایرانی به منظور قطع وابستگی به سرور‌های خارجی و ارتقای کیفیت نمایش در سینما‌های کشور با همراهی واحد‌های دانش‌بنیان در دستور کار است و به زودی محقق می‌شود.

محمد خزائی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در حاشیه نشست با هنرمندان سینمایی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طراحی سرور ایرانی برای سینما‌ها اقدامی موثر و ارزشمند در حمایت از سالن‌داران سینما محسوب می‌شود که رفع مشکلات فنی سینما‌ها را در پی دارد.

استفاده از سرور و امکانات دیجیتالی خارجی برای تجهیز سالن‌های سینمایی سبب نگرانی متخصصان شده تاجایی که کارشناسان استفاده از این محصولات را به جای سرور‌های مورد اعتماد ایرانی موجب وابستگی اقتصادی به کشور‌های دیگر عنوان می‌کنند.

بر اساس نظر کارشناسان فنی سینما، استفاوده از سرور‌های ایرانی در سینما‌ها ضمن ارتقای کیفیت نمایش از احتمال سرقت و قاچاق آثار سینمایی جلوگیری می‌کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: ایجاد واحد بازرگانی برای جذب تبلیغات با هدف تامین نقدینگی و حمایت از مالکان سالن‌های سینمایی در نقاط مختلف کشور از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم است که به زودی این واحد راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در نظرگرفتن معافیت مالیاتی برای واحد‌ها و کارخانه‌هایی که در زمینه توسعه و تجهیز سالن‌های سینمایی در راستای مسوولیت اجتماعی هزینه کنند از مهمترین رویکرد‌ها در برنامه هفتم توسعه است که نقشی مهم در تحقق چشم‌انداز افزایش شمار سالن‌های سینمایی به یکهزار سالن تا شهریور ۱۴۰۴ تا پایان فعالیت دولت سیزدهم دارد.

خزائی اضافه کرد: بنیاد سینمایی فارابی با هدف کادرسازی و ورود نسل جدید به سینما اقدام‌های خوبی را در دستور کار دارد که این اقدام به معنای کنار گذاشتن قدیمی‌ها نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.